فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بجستان بیان داشت: درخشش سپاه در عرصه مقابله با دشمنان در جنگ نرم برگ زرینی دیگر از کارنامه این نهاد انقلابی است.
کد خبر: ۹۰۱۱۰۲۴
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
سرهنگ  پاسدار علیرضا جنیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ تشکیل سپاه را یکی از معجزات قرن دانست و اظهار کرد: تشکیل سپاه یکی از معجزات قرن است که با اراده مقدس و دوراندیشی بی‌نظیر حضرت امام رحمت الله علیه برای پاسداری از انقلاب و دفاع از استقلال عظمت و شرافت میهن اسلامی در برابر توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان و بیگانگان پدید آمد و تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی مملو از حوادث و صحنه‌هایی است که حضور ایثارگرانه پاسداران انقلاب مایه افتخار و مباهات ملت مومن و قدرشناس ایران شده است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در اولین روز‌های پس از انقلاب در شرایطی شکل گرفت که دشمنان ملت ایران و استقلال کشور تحرکات فراوانی برای برهم زدن ثبات، آرامش و امنیت کشور شروع کرده بودند، برقراری نظم و امنیت مقابله با حرکات خرابکارانه و جریان ترور، خنثی سازی کودتا‌ها حضور در مناطق قومیتی که گرفتار قاعده‌های تجزیه طلبی از سوی جریان‌های ضد انقلاب با حمایت قدرت‌های خارجی شده بودند و حفاظت از شخصیت‌ها انقلاب و مسئولان کشور بخشی از کارنامه سپاه در ماه‌های اولیه تشکیل این نهاد انقلابی است.

جنیدی اذعان کرد: عملکرد سپاه در دوران دفاع مقدس آنچنان قابل قبول بود که امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود. رشادت‌ها، فداکاری‌ها و شهادت‌های مظلومانه پاسداران در صحنه ‌های مختلف دفاع از انقلاب به ویژه در کردستان و جنگ تحمیلی سبب شد تا حضرت امام (رحمت الله علیه) خطاب به پاسداران بفرمایند؛ شما آیینه مجسمه مظلومیت‌ها و رشادت‌ها این ملت بزرگ، در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید.

فرمانده سپاه بجستان به اقدامات سپاه از بدو پیروزی در دوران دفاع مقدس پرداخت وعنوان کرد: نقش آفرینی‌های سپاه در راستای دفاع از انقلاب به جنگ تحمیلی ختم نشد در خلال جنگ تحمیلی هواپیماربایی و برهم زدن امنیت پرواز در ایران اسلامی در دستور کار سازمان‌های تروریستی و حامیان آنان قرار گرفت.

وی ادامه داد: حضرت امام (رحمت الله علیه) با واگذاری مسئولیت برقرار امنیت پرواز به سپاه این نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد. دشمنان ناکام بعد از جنگ تحمیلی جنگ اقتصادی به راه انداختند و با ورود سپاه به عرصه سازندگی خوش درخشید و دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام ساخت.

جنیدی افزود: درخشش سپاه در عرصه مقابله با دشمنان در جنگ نرم که آنان به کمک جریان‌های مغرض و ضد انقلاب داخلی علیه انقلاب اسلامی همانند فتنه ۸۸ به راه انداختند، برگ زرینی دیگر از کارنامه این نهاد انقلابی است. موفقیت سپاه قدس در جبهه مقاومت و مقابله با جریان تکفیری، وهابی داعش و جلوگیری از تجزیه عراق، سوریه و لبنان “نهایتاً هدف اصلی آنان ایران بود” بخشی دیگر از کارنامه موفق سپاه است.

عضو شورای تامین شهرستان بجستان به توطئه‌های استکبار بر ضد این انقلاب و کشور پرداخت و تصریح کرد: بنابراین امروز اگر توپ خانه‌ها رسانه‌ای استکبار جهانی، ارتش دلاور، نیرو‌های انتظامی غیور و سپاه جان برکف را نشانه گرفتند، نشانگر این است این‌ها توانستند با اتکای بر اقتدار معنوی سیاسی و تکنولوژی خود دشمن در عرصه داخلی و خارجی را برای رسیدن به اهداف شوم تشکیلاتی‌اش ناکام بگذارد.

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده این نظام بعد از شکست در مواجهه با انقلاب اسلامی در جبهه‌های مختلف خیال می‌کنند، می‌توانند ایران را با اعمال فشار و تحریم‌های اقتصادی وادار به عقب نشینی از مواضع اصلی و ارزشی خود کنند، اما تا زمانی که مردم آگاه و ولایت‌مدار ما مسلح به سلاح بصیرت بوده و تا زمانی که نیرو‌های مسلح ما به عنوان بازوان معنوی ولایت فقیه عمل کنند استکبار جهانی نخواهد توانست به مطامع دنیوی و منافع تشکیلاتی خود دست یابد و بی‌تردید سپاه پاسداران دوشادوش دیگر نیرو‌های مسلح دست زیاده خواهان و معترضان به خاک پهناور ایران اسلامی را قطع خواهد کرد.

فرمانده سپاه بجستان خاطرنشان کرد: در پایان بر خود لازم می‌دانم همانطور که مقام معظم رهبری از مواضع وحدت آفرین فرمانده محترم کل ارتش در اتحاد نیرو‌های مسلح قدردانی کردند و فرمودند؛ این سخنان نشان دهنده عقل مدیریتی و صفای باطنی است، ما نیز از این بصیرت انقلابی قدردانی میکنیم و به عده‌ای که در داخل، خواسته یا ناخواسته، خدا ناکرده قصد انشقاق، جدایی و بر هم زدن قوای مسلح را دارند متذکر می‌شویم که در پازل دشمن بازی نکنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها