سازمان بسیج جامعه زنان چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه تأکید کرد: تنها راه پیشرفت واقعی و مبتنی بر عدالت، تکیه بر نیروها و توانمندی‌های داخلی و رهایی از اقتصاد نفتی است.
کد خبر: ۹۰۱۱۰۴۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری به شرح ذیل منتشر شد:

<<بسم الله الرحمن الرحیم>>

اینک که در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال به راهبردی عملیاتی و اقدامی ریشه‌ای در جهت حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، فرهنگی مردم و کشور اختصاص یافته و ایشان به منظور عبور کشور از شرایط دشواری که دشمنان ملت ایران از سر استیصال و ناکامی های پی درپی در چهار دهه گذشته طراحی و برنامه ریزی کرده اند، درصدد درانداختن طرحی نو برای نوسازی اقتصاد ایران هستند، ضرورت دارد تمامی امکانات و منابع کشور برای تحقق این هدف بسیج شود.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خودشان خطاب به آحاد مردم و مسئولان کشور فرمودند:"اگر تولید ملی شتاب بگیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. من این را محور قرار دادم برای شعار امسال. شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است. سال حمایت از کالای ایرانی. این فقط مربوط به مسئولین نیست. آحاد ملت همه می توانند در این زمینه کمک بکنند. به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند."

 هر چند که تاکید چندسال اخیر رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) حول مسائل اقتصادی کشور از سویی و مطالبات معیشتی قاطبه مردم از سوی دیگر، باری ‌است که سال‌ها بر دوش همه مسوولین کشور در هر سه قوه سنگینی می‌کند؛ ولی هنوز به منزل مقصود نرسیده است.

 اما این بار چرخاندن انگشت اشاره رهبری از سمت مسوولین به سوی آحاد مردم، نشان‌دهنده ارجاع یک عزم ملی، حاکمیتی و فراگیر به قدرت آحاد ملت برای آغاز یک انقلاب صنعتی، اقتصادی و فرهنگی در درون ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

  حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی موجب افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات، کاهش تورم از طریق جذب سرمایه‌های سرگردان در جامعه و سبب تقویت روحیه و عزم ملی مردم و در شرایط اقتصادی فعلی باعث رقابتی شدن قیمت و افزایش کیفیت خواهد شد.

   حمایت از کالاهای ایرانی و تولید ملی مستلزم حرکتی سه‌ جانبه است. تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالاهای ایرانی اعم از دولت، مجلس و نهادهای دیگر هر کدام وظایفی برعهده دارند. تحقق شعار امسال و انجام آن منوط به انجام این وظایف در اسرع وقت است.

 تولید رقابت‌پذیر، ارتقاء بهره وری، کیفیت و عرضه محصولات مرغوب و ارائه نشان‌های تجاری معتبر بر عهده تولیدکننده‌ها است. همچنین مصرف کالاهای ایرانی با کیفیت به منظور تشویق تولیدکنندگان و عزم ملی برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی به عهده مصرف ‌کننده‌ها است. همچنین نهایت حمایت‌های بیمه‌ای، بانکی و گمرکی و تعرفه‌ای از یک سو و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار و زدودن مقررات ضایع بر عهده حاکمیت قرار گرفته است.

در این میان وظیفه دولت به عنوان سکاندار اجرایی کشور سنگین‌تر است و بقیه قوا با عزم ملی باید در این راستا همکاری کنند.

از این رو بسیج جامعه زنان سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) نیز با توکل به ذات احدیت، تمام همت خود را در جهت نیل به اهداف متعالی شعار سال، با امید به ایجاد شرایطی درخور و شایسته جامعه اسلامی به‌ کار بسته و در این راه از هیچ کوششی در جهت فرهنگ‌سازی، جهاد علمی، ارتباط بیش از پیش دانشگاه با صنعت، تعامل با ارکان تصمیم‌ساز و مراجع تصمیم‌گیری دریغ نخواهد کرد.

بسیج جامعه زنان از یکایک شهروندان استقلال خواه کشور بویژه دلسوزان اسلام و ایران، انقلاب و نظام، مردم و جوانان درخواست می نماید تا به شعار امسال به عنوان تکلیفی مذهبی و وظیفه ای ملی نگریسته و از هیچ کوششی در جهت تحقق و ادای آن دریغ نورزند.

 بدون تردید هر ایرانی می تواند با تولید و یا مصرف کالای ایرانی در رونق کسب و کار، گردش کارخانجات، ایجاد اشتغال، کمک به اقتصاد داخلی و ...، به عنوانی سربازی تاثیر گذار در مقابله با تحریم های اقتصادی غرب بخصوص آمریکای زیاده طلب ایفای نقش کند.

همچنین از  کلیه دولتمردان و مجریان دستگاههای اجرایی نیز می خواهیم تا شعار امسال را به عنوان راهبردی بنیادین و عملیاتی جهت حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قلمداد کرده و به منظور تحقق آن در عرصه های مختلف بویژه تولید محصولات اقتصادی و فرهنگی برنامه ریزی لازم را انجام داده و بر حسن اجرای آن اهتمام ورزند.

در پایان  تایید و تاکید داریم که تنها راه پیشرفت واقعی و مبتنی بر عدالت، تکیه بر نیروها و توانمندی‌های داخلی و رهایی از اقتصاد نفتی بوده و این مهم تنها از راه تلاش برای افزایش کمی و کیفی تولید ملی ممکن است. 

ارسال نظرات