کارشناس مسایل دینی و مذهبی در سامان گفت: انتخاب روز میلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام) به عنوان روز جوان یک حرکت تأثیرگذار فرهنگی است.
کد خبر: ۹۰۱۱۰۵۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و بزرگداشت روز جوان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان برگزار شد.

حجت الاسلام عباس رضی در این مراسم جشن با تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز جوان، گفت:حضرت علی اكبر(علیه السلام ) جوانی خوش چهره، زیبا، خوش زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و خلق و خوی و رخسار، شبیه ترین مردم به پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله و سلام ) می باشد و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی ابن ابی طالب (علیه السلام) به ارث برده و كمالات و محاسن بی شماری برای ایشان ذکر شده است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی افزود: حضرت علی اکبر(علیه السلام) در ماجرای عاشورا حضور فعال داشت و در تمام حالات در کنار پدرش امام حسین(علیه السلام ) بود و با دشمنان به سختی مبارزه کرد.

وی  ادامه داد: معمولا دوره جوانی را دوران طوفانی زندگی در تصمیم گیری ها بحساب می آورند، که امروزه با افزایش سطح آگاهی، جوانان در تصمیم گیری ها حساب شده و بهینه تر عمل می نمایند.

حجت الاسلام رضی گفت: انتخاب روز میلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام) به عنوان روز جوان یک حرکت تأثیرگذار فرهنگی است، که بدون شک با برنامه ریزی فرهنگی دقیق و حمایت بیشتر از برنامه های فرهنگی کلان و تأمین اعتبارات لازم می تواند موجب ارتقای جایگاه جوانان در جامعه شد .

وی خاطر نشان کرد :جوانان ما در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و هنری، همچنین دفاع مقدس و سازندگی بارها و بارها رشادت های خود را در تاریخ ثبت کرده اند.

گفتنی است: در این برنامه به مناسبت روز جوان به  "30" نفر از سربازان وظیفه این ناحیه  لوح تقدیر و جوایزی اهداشد.

ارسال نظرات