خبرهای داغ:
یوسفی ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و اعیاد شعبانیه گفت : اولین علت بیماری ها و مرگ و میر بیماری قلبی ، سپس سوانح و حوادث و بعد سرطان است.
کد خبر: ۹۰۱۱۰۶۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز ، کارگاه آموزشی پیشگیری از دیابت و فشار خون به مناسبت هفته سلامت با حضور حسن یوسفی کارشناس پیشگیری از دیابت و مسئول حراست شبکه بهداشت شهرستان نطنز در سپاه ناحیه نطنز برگزار شد .

یوسفی ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و اعیاد شعبانیه گفت : اولین علت بیماری ها و مرگ و میر بیماری قلبی ، سپس سوانح و حوادث و بعد سرطان است.

وی در ادامه به چهار عامل شکل گیری بیماری اشاره کرد که عبارتند از 1- مصرف دخانیات 2- کم تحرکی 3- تغذیه نامناسب 4 –مصرف الکل

یکی از عوامل اصلی و اساسی سکته های مغزی و قلبی مصرف مایعات الکلی است.

یوسفی افزود : بیشترین نوع سرطان در کشور سرطان سینه می باشد که بیشترین و بهترین نوع درمان هم این نوع سرطان می باشد.

وی در ادامه مباحث خود به مبحث فشار خون به صورت مفصل اشاره کرد و گفت : بالای 15 درصد جمعیت مبتلا به دیابت می باشند که بیش از 50 درصد آنان از این بیماری باخبر نیستند.

در فشار خون زمانی فرد متوجه می شود که تقریبا راههای جلوگیری از آن بسته شده است و تنها راه پیشگیری از فشار خون اندازه گیری فشار حداقل سالی یکبار می باشد .

مسئول حراست شبکه بهداشت شهرستان نطنز افزود: حداکثر فشار خون 120 و حداقل 80 می باشد . و 20 درصد جمعیت بالغ (18 سال به بالا) دچار فشار خون می باشند .

وی در پایان به مهمترین عامل ابتلابه فشار خون اشاره کردو گفت : مهمترین عامل ابتلا به فشار خون مصرف بیش از حد نمک می باشدکه میانگین مصرف نمک در استان اصفهان 14 گرم است در حالی که بایستی 3 تا 5 گرم باشد که این آمار نشان از مصرف بیش از حد نمک در این استان و عوارض ناشی از آن در آینده ای نه چندان دور را دارد.

در پایان این کارگاه به سئوالات حضار پاسخ داده شد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها