فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فریمان در گفت‌وگو با «بسیج»:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فریمان از توزیع ۲۵۰ سری البسه بین دانش آموزان محروم و زلزله‌زده فریمان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۱۰۹۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
سرهنگ دوم پاسدار حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: تبریک عرض می‌کنم اعیاد شعبانیه را و آرزوی قبولی طاعات و عبادات را دارم خدمت همه شهروندان عزیز و امیدوارم از برکات این ماه عزیز استفاده کافی را ببریم و خودمان را آماده کنیم برای ماه پر خیر وبرکت رمضان.

وی گفت: امروز در آستانه سالروز تاسیس سپاه هستیم که در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال ۵۸ توسط فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و این سالروز را خدمت تمامی بسیجیان و همکاران عزیز تبریک عرض می‌کنم.

شمس بیان کرد:  طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی هدف و فلسفه  تشکیل سپاه حراست از انقلاب و دستاورد‌های آن است که در این مدت ۳۹ سال که از انقلاب عزیز ما گذشته است و امسال نیز در آستانه چهلمین سال از انقلاب هستیم، سپاه در عرصه‌های مختلف در راستای دستاورد‌های انقلاب چه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورود پیدا کرده و الحمدلله در همه این عرصه‌ها خوش درخشیده است.

وی با بیان اینکه عرصه نظامی، یکی از عرصه‌های سپاه می‌باشد، افزود: بعضی از افراد فقط بحث نظامی را مد نظر دارند که در این راستا وظایفی بر دوش سپاه گذاشته شده است در بحث دستاوردها، یک بعد آن نظامی است و ابعاد دیگر آن همین عرصه‌هایی است که عرض کردیم و سپاه نیز به همه عرصه‌ها ورود پیدا کرده است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فریمان افزود: ما در شهرستان فریمان نیز در همه این عرصه‌ها ورود پیدا کردیم که به چند عنوان از آن‌ها اشاره خواهیم داشت، در بحث سازندگی اقداماتی که انجام شده از سال گذشته تا کنون ۱۶ میلیارد ریال وام در راستای اشتغال جوانان اختصاص پیدا کرده است و در اردو‌های جهادی بسیج سازندگی با موضوع محرومیت زدایی، عمرانی، بهداشتی و سلامت ورود پیدا کردیم که به تعداد ۲۸۱۷ نفر روز در راستای تکمیل ۵۷ خانه مسکونی و ۳۰ خانه دام و تامین مصالح ۶۷ خانه دام که در مناطق زلزله زده داشتیم و برای هر خانه دام ۷۵ میلیون ریال استفاده شده و مصالحی که تحویل داده شده است از ۲ میلیون ریال تا ۴ میلیون ریال که تحویل هر یک از این خانه‌ها شده است.

وی ادامه داد: کمک‌هایی که در بحث ۵۷ خانه مسکونی انجام شده توسط اردو‌های جهادی و ۳۳ خانه نیمه کاره که تکمیل نشده بود براورد هزینه شد و مقدار یک میلیارد ریال تامین گردید تا ساخت خانه این عزیزان تکمیل گردد.

فرمانده سپاه فریمان گفت: در بحث سازندگی، ساخت مساجد را داشتیم که بعضی از مساجد در زلزله تخریب شده بود که اکنون در حال مرمت و ساخت این مساجد در مناطق زلزله زده هستیم.

حسین شمس گفت: اردو‌های جهادی در راستای طرح سلامت با موضوعات غربالگری، مشاوره، دندانپزشکی، چشم پزشکی، برگزار کردیم که به تعداد ۱۶۷۱ نفر روز اردو‌های جهادی در راستای طرح سلامت انجام شد.

وی افزود: لایروبی دو چشمه و قنات با براورد ۳۵۰ میلوین ریال انجام داده ایم که در اختیار این عزیزان قرار داده شده است.

شمس گفت: توزیع ۷۰۰ بسته مواد غذایی کامل  به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال هر بسته ۲۰۰ هزار تومان در طی مراحل مختلف در اختیار این عزیزان قرار داده شده است و همچنین در سال گذشته در بین زلزله زدگان چندین بار غذای گرم در اختیار این عزیزان قرار داده شد.

فرمانده سپاه فریمان گفت: ۴۰۷ بسته لوازم التحریر با ارزش ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال که در بین دانش آموزان مناطق محروم شهرستان از جمله مناطق زلزله زده توزیع شد.

شمس گفت: تامین ۱۳ جهزیه کامل به مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال  بین زوج‌هایی که از نظر مالی ضعیف بودند توزیع شد.

وی در پایان ابراز داشت: ۲۵۰ سری البسه کامل را که امروز به مناسبت سالروز سپاه در قالب اکیپ‌های مختلف در بین دانش آموزان شهرستان فریمان در مناطق محروم و مخصوصا روستا‌های مناطق زلزله زده توزیع شده است که این بسته‌ها به ارزش ۵۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد و لازم به ذکر است در کنار برنامه‌های سازندگی، برنامه‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی نیز برگزار شده است که از جمله یادواره‌های شهدا و برگزاری برنامه‌های مناسبتی سال و برنامه‌های تربیتی، معرفتی و بصیرتی در قالب طرح صالحین و نشست‌های روشنگری و کارگاه‌هایی در راستای تحکیم بنیاد خانواده و مشاوره و سبک زندگی ایرانی و اسلامی و در راستای موضوعات ایست و بازرسی و گشت‌های بسیجی محله محور و امسال نیز در راستای شعاری که مقام معظم رهبری داشتند در موضوع حمایت از کالای ایرانی، یکی از برنامه‌های مهم ما هم قطعا در راستای عملی کردن این فرمان رهبر معظم انقلاب است که این فرمان ان شاءالله عملی بشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها