خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

افزایش ۶۰ درصدی توان خدمت رسانی امدادی هلال احمر به زائرین در ایام نیمه شعبان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به طرح امداد و نجات منتظران ظهور در مراسم نیمه شعبان گفت: امسال با ۶۰ درصد افزایش توان امدادی در این طرح بزرگ با پوشش کامل درب‌های مسجد مقدس جمکران و همچنین در موکب‌های در طول مسیر ارائه خدمت صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۱۱۶۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
افزایش ۶۰ درصدی توان خدمت رسانی امدادی هلال احمر به زائرین در ایام نیمه شعبان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد گل فشان ظهر امروز به مناسبت هفته هلال احمر در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان گفت: پایه و اساس فعالیت هلال احمر جوانان هستند، این جوانان در امور مختلف فعالیت می‌کنند و در آینده به عنوان عضو داوطلب به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه در سال‌های گذشته این مرکز کارنامه مطلوبی داشته است ادامه داد: این مرکز توانسته است که در زمینه‌های مختلف اعتماد مردم را جلب کند، در زمینه جمع آوری کمک‌های مردمی برای مسائل مختلف، مردم نشان داده‌اند که به هلال احمر اعتماد دارند.

وی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: در هفته هلال احمر برنامه‌های مختلفی را برگزار خواهیم کرد، از جمله این برنامه‌ها همایش تجلیل از مربیان واساتید علمی-کاربردی است که در روز یکشنبه برگزار می‌شود.

گل فشان با اشاره به افتتاح مرکز توانمندسازی هلال احمر در استان قم اظهار کرد: با اضافه شدن قسمت‌های مختلفی در این مرکز، این مرکز به یک مرکز جامعی در استان تبدیل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یکی از برنامه‌های هفته هلال احمر را مانور اعلام کرد وادامه داد:این مانور را از بزرگسالان به مهدکودک‌ها و سنین پایین با عنوان غنچه‌های هلال انتقال داده‌ایم و در این هفته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت روز جهانی بیماری‌های صعب العلاج است اظهار کرد: در این روز جشن طعم مهربانی برای این بیماران و باحضور خیرین برگزار خواهد شد تا یک فضای شادی را برای این عزیزان فراهم کنیم.

گل فشان با بیان اینکه کاروان سلامت توسط این مرکز راه اندازی شده است گفت: این کاروان در قسمت‌های مختلفی از جمله تغذیه، تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان و آموزش فعالیت می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان این موضوع که در هفته هلال احمر با خانواده شهدا ومراجع دیدار انجام می‌شو ادامه داد: در روز جمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز گزارشی از عملکرد این مرکز در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

گل فشان با اشاره به طرح امداد ونجات منتظران ظهور در مراسم نیمه شعبان گفت:امسال با ۶۰ درصد افزایش توان امدادی در این طرح بزرگ با پوشش کامل درب‌های مسجد مقدس جمکران و همچنین در موکب‌های در طول مسیر ارائه خدمت صورت می‌گیرد، علاوه برآن پوشش جاده ایی نیز در این ایام وجود دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان این موضوع که وظیفه هلال احمر امداد ونجات است اظهار کرد:برخی از فعالیت‌ها در حوزه فعالیت این مرکز نمی‌باشد، ولی این مرکز بصورت خودجوش این فعالیت‌ها را هم انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری حدود ۳۰۰ دوره آموزشی در قالب طرح خادم گفت: در این طرح برای بیش از ۶۰۰ خانوار دوره آموزشی برگزار شده است که حدود ۱۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه بعداز اربعین اتفاق افتاده است بطوری که تجهیزات هنوز در خارج از کشور بوده است ادامه داد:این افتخار بزرگی برای استان قم بوده است که در ساعات اولیه وقوع این حادثه مسئولیت سرپل ذهاب را برعهده گرفته است و بصورت مطلوبی ارائه خدمت کرده است.
ارسال نظرات