خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

300برنامه فرهنگی برای جوانان آذربایجان شرقی برگزار می شود

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته جوان و تجلیل از جوانان نخبه گفت: 300 برنامه فرهنگی در طول هفته جوان در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۱۱۱۹۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر تقی زاده، افزود: امروز روز درهای باز نامگذاری شده و هر جوانی که امروز به اداره ای مراجعه کند بدون وقت قبلی با مدیر آن مجموعه می تواند دیدار کند.
وی از نامگذاری روزهای هفته جوان یا عناوین؛ جوان ایرانی، امیدواری، آینده، جوان ایرانی، مسئولیت پذیری، جوان ایرانی، عشق به وطن، جوان ایرانی، مهارت افزایی و اشتغال، جوان ایرانی،معنویت، جوان ایرانی،خانواده و جوان ایرانی، سلامت و نشاط اجتماعی نام برد و گفت: همایش پیاده روی همگانی در روز جمعه این هفته با حضور جوانان در سراسر استان برگزار می شود.
تقی زاده با اشاره به برنامه انتخاب جوان برتر، که روز هشتم اردیبهشت ماه برگزار می شود،خاطرنشان کرد: امسال برنامه تجلیل از جوانان نمونه و برتر، متفاوت تر از سال های گذشته خواهد بود و از همین امروز، سایتی به عنوان جوان برتر فعال می شود تا در برنامه سال آینده، جوانان برتر در حوزه های مختلف، از طریق این سایت معرفی شوند.
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان از برگزاری 21 جشنواره در تمام شهرستان های استان خبر داد و گفت: از 313 جوان برگزیده در شهرستان ها تجلیل می شود.
تقی زاده با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در حوزه جوان برتر طی چهار سال متوالی گفت: هدف ما فراتر از وزارت ورزش و جوانان است و برنامه هایی که اجرا کرده ایم، الگویی برای استان و کشور بوده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 70 درصد مصوبات ستادهای ساماندهی، تحقق یافته و برای اولین بار در کشور، پرتال جامع اوقات فراغت فعال شده است،گفت: هر فرد می تواند بدون مراجعه حضوری، از طریق اینترنت، نزدیک ترین محل برای گذراندن اوقات فراغت را شناسایی و در آن ثبت نام کند.
تقی زاده موضوع کودک همسری را یکی از دغدغه های استان ذکر کرد که رتبه دوم کشوری را بعد از خراسان رضوی داراست،افزود: در همین راستا، آموزش های قبل از ازدواج را در سطح استان افزایش داده ایم و در طول اردیبهشت ماه، سه کارگاه آموزش قبل از ازدواج در هر شهرستان برگزار می کنیم.
وی گفت: انجمن مشورتی جوانان روستایی، یکی از اقدامات معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بود که سعی کردیم جوانان فعال روستایی را برای تشکیل سمن ها و فعالیت ها ترغیب کنیم و به دنبال این هستیم که رابط بین ما و روستاها باشند.
تقی زاده همچنین از کسب رتبه نخست کشوری در صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد خبر داد و افزود: از سال 1391 تا 1396 تعداد مجوزهای سازمان های مردم نهاد 73 سمن بود که از شش ماهه دوم سال گذشته تا پایان سال در مجموع برای 127 سمن مجوز صادر شده است.
تقی زاده همچنین با اشاره به وام های پرداختی ازدواج به جوانان گفت: سال گذشته 57 هزار و 872 نفر وام ازدواج دریافت کرده اند که بالای 89 درصد متقاضیان، وام های خود را دریافت کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها