مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تاکید بر اجتناب از اقدامات و سیاست های پراکنده در حوزه جوانان گفت: باید در این حوزه برنامه ریزی دقیق، سیاست گذاری صحیح انجام شود و یک جمع بندی همراه با آینده پژوهی صورت گیرد و یک نقشه راه در این حوزه تدوین شود.
کد خبر: ۹۰۱۱۲۴۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو با اشاره به مشکلات متعدد جوانان گفت: مشکلات و معضلات جوانان آن قدر گفته شده که همه ازهمه دولتی و غیر دولتی‌ها آن خبردارند و اظهر من الشمس است، اما به طور کلی در حوزه اقتصاد، مهمترین موضوع اشتغال جوانان است و در حوزه فرهنگی، نیز مهمترین موضوع ازدواج جوانان است.

فخرالسادات خامسی هامانه با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه اختصاص یافته به حوزه‌های مرتبط با جوانان در سال‌های اخیر گفت: افزایش بودجه حوزه‌های مرتبط با جوانان حاکی از توجه دولت به این قشر است و اقدامات خوبی نیز انجام شده است، اما یک برنامه تدوین شده و سیاست گذاری دقیقی برای حل مشکلات جوانان وجود ندارد و اغلب اقدامات و کار‌هایی که در حوزه جوانان انجام می‌شود پراکنده است.

وی با تاکید بر اجتناب از اقدامات و سیاست‌های پراکنده در حوزه جوانان اظهار داشت: باید در این حوزه برنامه ریزی دقیق، سیاست گذاری صحیح انجام شود و یک جمع بندی همراه با آینده پژوهی صورت گیرد و یک نقشه راه در این حوزه تدوین شود در این صورت بیشتر به هدف و رفع مشکلات حوزه جوانان نزدیک خواهیم شد.

خامسی در خصوص نقش خانواده‌ها در رفع مشکلات جوانان گفت: امروزه خانواده‌ها از نقش خود مراقبتی از فرزندان که باید داشته باشند دور شده اند و اغلب حل مشکلات را به دولت واگذار می‌کنند و انتظار دارند دولت و نهاد‌های دولتی مشکلاتی که جوانان با آن درگیر هستند را حل کنند این در حالی است که در گذشته این خانواده‌های بودند که مسئول حل مشکلات جوانان خود بودند.

وی تاکید کرد: خانواده‌های باید به نقش خود مراقبتی خود بازگردند و در کنار آن دولت نیز در برنامه‌هایی که دارد سیاست گذاری دقیق تری داشته باشد و نقشه راه مشخصی در این حوزه تدوین کند.

خامسی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت قدرت ارتباطی و افزایش مشارکت اجتماعی جوانان را ضروری دانست و ادامه داد: افزایش مشارکت‌های اجتماعی جوانان به دلیل این که نوعی تمرین ارتباط و تعامل با یکدیگر، مسئولین و اجتماع است می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در حل مشکلات جوانان به دست خودشان داشته باشد چرا که خودشان با مشکلات آشنا شده و برای رفع آن تلاش خواهند کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به افزایش فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در سال‌های اخیر گفت: سامان دهی و هدایت جوانان برای ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی در جامعه تا حد زیادی آن‌ها را از آسیب‌های اجتماعی دور خواهد کرد، اما اگر به حال خود رها شوند به راحتی جذب هر گروه و یا هر کاری می‌شوند.
ارسال نظرات