خبرهای داغ:
رئیس اندیشکده یقین پیاده کردن اقتصاد مهدوی را تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: برای آنکه جامعه اصلاح و مشکلات برطرف شود باید به اقتصاد مهدوی روی آورد که تنها راه‌حل است.
کد خبر: ۹۰۱۱۲۴۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

آمریکا به دنبال زانو زدن جمهوری اسلامی ایران/ مشکلات کشور به دست جوانان کشور حل شدنی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن عباسی امروز در  مراسم بزرگداشت روز جوان که در کانون بسیج مهدیه همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه مهدویت در کشور اظهار داشت: مسئله انتظار و موضوع جوانان در این فضا با توجه به  شرایط جامعه و کشور، موضوع، اهمیت و جایگاه مهدویت را بیش از پیش در جامعه نشان می‌دهد.

وی به سناریوهای جدی مطرح در رابطه با اظهارات جدید سران آمریکا در موضوع برجام و تعیین تکلیف آن در ۲۲ اردیبهشت ماه  اشاره و عنوان کرد: در این خصوص سه سناریو مطرح است به گونه‌ای که در سناریوی اول ترامپ برجام را پاره کرده و از آن خارج  و زیر بار تعهدات خود نبود.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در سناریوی دوم  ایران تسلیم می‌شود، گفت: بنابر این سناریو ایران همه چهار خواسته آنها را می‌پذیرد و تسلیم آمریکا می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع سناریوی سوم  بیشتر است، افزود: بر اساس این سناریو اتحادیه اروپا  پا درمیانی می‌کند به این صورت که برای اینکه ایران دچار مشکل نشود که آمریکا از برجام خارج شود اتحادیه اروپا تحریم‌های دیگر در بحث‌های موشکی، منطقه‌ای و حقوق بشری برای ما وضع کند تا ما تسلیم شویم تا ترامپ از ما راضی باشد.

عباسی  با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا در این خصوص چهار خواسته را مطرح کرده است، افزود: آنها نخست این را مطرح کرده‌اند که مصوبات برجام نه برای مدت ۱۰ سال بلکه باید ابدی  باشد، هیچ‌گاه سوخت بالای 3.5 درصد را غنی سازی نکند، تعداد سانترفیوژها همان ۵ هزار و ۶۰۰ بماند و 130 بازرسی که در ایران بازرسی می‌کنند تا ابد در ایران بمانند تا سیاست ما و بخش‌های دیگر را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه خواسته اتحادیه اروپا در برجام ۲مسئله موشکی است، اضافه کرد: آنها اعلام کرده‌اند که نباید موشک‌هایی با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر داشته باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: در برجام شماره 3 می‌خواهند سیستم امنیتی ضعیف شود تا آمریکا بتواند از پس ایران برآید.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا در برجام 3 به دنبال این است که ایران از منطقه عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و... بیرون برود، بیان کرد: این‌ها به دنبال این هستند که ما پا بر روی خون مدافعان حرم، شهید همدانی و شهید حججی‌ها بگذاریم و از مقاومت برگردیم تا آنها هر غلطی می‌خواهند در منطقه انجام دهند و پس از ذبح مردم منطقه به خیابان‌های تهران بریزند و با ما وارد جنگ شوند.

عباسی با بیان اینکه ترامپ ادعا کرده اگر این چهار خواسته محقق نشود برجام را لغو خواهد کرد، گفت: ایران اعلام کرده هیچ گاه زیر بار این  خواسته‌ها نخواهد نرفت.

وی با بیان اینکه روز 22 اردیبهشت روز حساسی است چراکه به گفته ترامپ یا برجام را پاره می‌کند و یا آن را تمدید می‌کند، عنوان کرد: تحریم‌ها که قرار بود در برجام برداشته شود و گشایشی شکل بگیرد امروز نه تنها با برجام گشایشی شکل نگرفته بلکه باید تحریم‌های جدید را هم تحمل کنیم که توافق نخست به توافق برسد.

* تاکنون اسلام در اقتصاد کشور ما پیاده نشده است

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در کلام رهبران آمریکا و اروپا و مسئولان کشور روز ۱۶ اردیبهشت روز ملتهبی است، یادآور شد: آنچه قطعی است این است که شرایط از وضع موجود بهتر نمی‌شود و نخواهد شد  به طوری که اگر ایران همکاری کند و مطلقا امکانات خود را هم بدهد هیچ اتفاقی برای بهتر شدن وضع اقتصادی ما از تحریم‌ها نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال زانو زدن جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اگر ما بر اساس خواسته های آمریکا موشک را هم بدهیم باز آنها تحریم‌های دیگری بر اساس بهانه‌های دیگر ایجاد خواهند کرد و تا ما را به زانو در نیاورد دست بر نمی دارد.

عباسی با اشاره به اینکه در ۲۲ اردیبهشت ماه در صورت تسلیم شدن به آمریکا وضع بهتر نخواهد شد و با تسلیم نشدن تحریم‌ها بیشتر می‌شود به ارائه راهکاری در این خصوص پرداخت و گفت: تنها راه این است که دست به مقاومت بزنیم.

وی اضافه کرد: جامعه ما در ۲۲ اردیبهشت ماه در دو راهی عزت و ذلت قرار دارد و در این مسیر باید همچون امام حسین(ع) راه عزت را برگزیند؛ تا کی می‌خواهیم منتظر بنشینیم تا آمریکا برای ما تصمیم بگیرد تا آیا مشکل اقتصادی ما حل می‌شود یا خیر؟!

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مشکلات کشور به دست جوانان کشور حل شدنی است، گفت: کشور ما حجم بسیار زیادی جوان دارد و این نعمت عظیم عامل اصلی برای زدودن مشکلات است.

وی با اشاره به اهمیت مهدویت اقتصادی در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد: مشکل کشور ما این است که روشی که در کشور ما پیاده می‌شود روش سرتاسر جهان و روش کاپیتالیسم است.

عباسی با بیان اینکه ۴۰ سال است که ذره‌ای اسلام در اقتصاد ما پیاده نشده است، افزود: این اسلامی که در عرصه‌های سخت فرهنگی، دفاعی و.‌‌.. به خوبی موفق بوده آیا در حوزه اقتصادی موفق نیست؟ قطعاً موفق است.

وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی جمهوری اسلامی ربوی است، گفت: در طول دو سال اخیر هفت مرجع تقلید بیش از 110 بار گفتند که سیستم بانکی کشور ربوی بوده و این درد بزرگی است که متاسفانه در طول این دو سال اهمیتی به آن داده نشد.

رئیس اندیشکده یقین علت حل نشدن مشکلات اقتصادی و معیشت کشور را به دلیل عدم راه نداشتن اسلام در آن دانست و اضافه کرد: از این نظر حکومت ما شبیه حکومت حضرت سلیمان شده است.

وی ضمن گلایه مندی از اینکه تاکنون اسلام در اقتصاد پیاده نشده است، خاطرنشان کرد: مردم نباید ناکارآمدی‌ها را به حساب اسلام و اصل ساختار اسلام بگذارند.

* قدرت و ابهت جمهوری اسلامی امروز  ترامپ را ناراحت کرده است

عباسی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت انتظار و منتظر شدن برای حل مشکلات استفاده کرد، خاطرنشان کرد: اینکه بگوئیم «شاید این جمعه بیاید؛ شاید» درست نیست چراکه امام (عج) جایی نرفته که برگردد، او بین ماست و مدیریت می‌کند و ما منتظر ظهور و برخاستن او برای اقامه حق هستیم نه اینکه فردی از جای دیگری بیاید و ما را از مشکلات نجات دهد.

وی انقلاب ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران را حاصل مدیریت امام زمان(عج) دانست و بیان کرد: اینچنین نبوده که این انقلاب یک دفعه‌ای ایجاد شده باشد بلکه بیش از هزار سال امام زمان(عج) جامعه را مدیریت کرده تا انقلاب اسلامی شکل گرفته و در دوره‌هایی تحت ولایت امام راحل و مقام معظم رهبری شکل گرفته که در جهان برای اولین بار است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، انقلاب اسلامی را از  بسترهای ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: هیچ‌یک از پیامبران نتوانستند حکومتی را تشکیل دهند که 40 سال بتواند در برابر مفسدان و متجاوزان  جهان مقاومت کند.

وی با بیان اینکه هیچ‌یک از ائمه(ع) نیز امکان تشکیل حکومت را نداشتند، افزود: امکانی که برای امام راحل پیش آمد برای هیچ یک از امامان معصوم پیش نیامد به طوری که امروز نیز ۴۵۰ تن از رهبران جهان به محضر امام خامنه ای(مد ظله العالی) می‌آیند  و این فرصتی است که هیچ یک از انبیا نداشتند.

عباسی اضافه کرد:  تنها امیرالمؤمنین علی(ع) بود که 4 سال با سختی‌های فراوان حکومت کرد و سپس به شهادت رسید و سایر امامان نیز به‌وسیله تیغ یا زهر به شهادت رسیدند تا اینکه غیبت کبری حضرت ولی‌عصر(عج) اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه عمل امام زمان(عج) در غیبت این بود که جمهوری اسلامی را ایجاد کرده است، گفت: آنچه که در دوره امامان  تحقق نیافته امروز در جمهوری اسلامی محقق شده به گونه‌ای که افغانی‌ها در قالب نیروهای فاطمیون، پاکستانی‌ها در قالب زینبیون، عراقی‌ها در قالب حشدالشعبی و حیدریون، لبنانی‌ها در قالب حزب‌الله، یمن در قالب انصارالله  بسیج مردمی تشکیل داده‌اند که از برکت انقلاب اسلامی و از زمینه‌های ظهور است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه قدرت و ابهت جمهوری اسلامی امروز  ترامپ را ناراحت کرده است، افزود: آمریکا در طی ۱۵ سال ۷ هزار میلیارد دلار برای ناامن کردن منطقه و برداشتن اسد خرج کرده، اما با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: شهید «حسین همدانی» را به سوریه فرستادیم و ایشان نیروهای بسیج را سازماندهی کرد و کشوری که در حال سقوط بود را نجات داد و سوریه را از چنگال داعش درآورد که آمریکا برای آن ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کرده بود.

عباسی وجود انقلاب اسلامی را عنایت حضرت حق دانست و عنوان کرد: امروز مردم ما با وجود فسادها و انواع دشمنی‌ها، استقامت می‌کنند و مرزهای اسلامی را تا دریای مدیترانه می‌برند.

* ما در مهدویت سیاسی و فرهنگی ورود داشته‌ایم اما در مهدویت اقتصادی خیر

وی با بیان اینکه در کشور در موضوعات مهم و سخت پیروز و موفق هستیم اما در مسائل ساده و راحت دست و پایمان می لرزد، گفت: پاسخ این مهم در مهدویت است به طوری که ما در مهدویت سیاسی و فرهنگی ورود داشته‌ایم اما در مهدویت اقتصادی خیر!

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: پیچیده‌ترین مسائل جهانی یعنی جنگ را افرادی چون قاسم سلیمانی که در دانشگاه خارج فارغ التحصیل نبودند مدیریت و موفقیت حاصل کردند و اموراتی را که فارغ التحصیلان خارج مدیریت می‌کنند هیچ موفقیتی در آن پیدا نیست.

عباسی با بیان اینکه مجله ویک آمریکا تصویری منتشر کرد که در آن عمو سام در تختخواب خود از کابوس قاسم سلیمانی خواب نداشت، عنوان کرد: این‌ها مایه افتخار است که چنین فرد انقلابی هیمنه دشمن را در هم شکسته است.

وی  با ابراز  تاسف از اینکه در داخل برخی افراد مجاهدت مدافعان حرم را به دلیل مادیات می دانند، گفت: در نگاه این افراد که حاصل نگاه سرمایه‌داری است همه پدیده‌ها در عالم کالاست و هر چیزی که کالاست قیمت هم دارد.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: این افراد مجاهدت را یک کالا می‌دانند که به ازای آن باید پول بگیرند در صورتی که نقطه مقابل آن بر اساس اسلام است که این را کالا نمی‌داند که برایش قیمت بگذارد بلکه به آن بهاء می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مجاهدت و دفاع از نگاه لیبرالیسمی قیمت دارد، افزود : این افراد نمی‌توانند درک کنند که دفاع برای اسلام و قرآن و دین است که بهاء دارد نه قیمت!

عباسی یادآور شد: ما با فرهنگ «می توانیم»، توانستیم در جنگ و در سوریه دشمن را شکست دهیم آنان که می‌گویند ما نمی توانیم و منتظر هستند که آمریکا مشکلات  کشور را حل  کند نگاهشان نگاه کاپیتالیسمی است.

وی  پیاده کردن اقتصاد مهدوی را تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: برای آنکه جامعه اصلاح و مشکلات برطرف شود باید به اقتصاد مهدوی روی آورد که تنها راه‌حل است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظرات