خبرهای داغ:
مدیر کل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:
مدیر کل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها در مراغه گفت: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در بازه زمانی سال های 92 تا 97، چهار هزار و 910 میلیارد ریال به حساب دهیاری های استان واریز شده است.
کد خبر: ۹۰۱۱۲۶۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تقی کرمی اظهار کرد: این درحالی است که از زمان تاسیس شوراها در سال 82 تا سال 92، تنها یکهزار و 170 میلیارد ریال به دهیاری های استان پرداخت شده بود.
وی خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته 405 میلیارد و 280 میلیون ریال به حساب دهیاری های شهرستان مراغه واریز شده و تنها در سال گذشته 111 میلیارد و 970 میلیون ریال به دهیاران پرداخت شده که با نطارت شوراها و بخشداری ها هزینه شد.
کرمی گفت: همچنین در بین سال های 92 تا 97، 69 میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری در استان واریز شده که سهم مراغه از این محل پنج میلیارد و 120 میلیون ریال بوده است.
کرمی همچنین به میزان آسفالت ریزی معابر روستایی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 92 اشاره کرد و گفت: در این مدت ۸۸۰ هزار مترمربع راه روستایی استان آسفالت ریزی شده که این رقم در پنج سال دولت تدبیر و امید یک میلیون و ۶۸۰ مترمربع بوده است.
مدیر کل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین به وظایف شوراهای منتخب مردم اشاره کرد و گفت: انتخاب فردی پاکدست، توانمند و کاردان به عنوان شهردار در شهرها و دهیار در روستاها، اصلی ترین وظیفه شوراهاست.
کرمی افزود: اگر شوراها در انتخاب خود به این اصل توجه ویژه داشته باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد در غیر اینصورت و با انتخاب نادرست، سایر وظایف شورا تحت الشعاع قرار می گیرد.
وی به دیگر وظایف شوراها نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری مستمر مصوبات اجرایی شهردار توسط شوراها و همکاری متقابل با دستگاه ها و نهادهای از دیگر وظایف شوراها عنوان کرد.
کرمی همچنین به میزان بارش ها در استان اشاره کرد و افزود: میزان بارش ها در استان نسبت به میانگین 30 سال گذشته 16 درصد و نسبت به مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها