مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سال گذشته در اجرای برنامه لرستان به‌عنوان یکی از استان‌های موفق در این طرح معرفی شد، توسعه اماکن ورزشی و فرهنگی، توسعه بخش تعاون، اجرای طرح روستا تعاون که سال گذشته ۳۳ تعاونی در استان تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۲۶۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آشتاب امروز در جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید لرستان، اظهار کرد:  بایستی الگوهای موفق را به جامعه معرفی و از آن‌ها تجلیل و تقدیر کرد.

وی بابیان اینکه  یک هزار و ۷۸ نفر در جشنواره امتنان امسال استان شرکت کردند که ثبت‌نام این تعداد نشان از ظرفیت و پتانسیل خوب در جامعه کار و کارگری است گفت: از این تعداد دو گروه کار نمونه که شامل چند کارگر می‌شود، انتخاب‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: همچنین دو واحد نمونه و یک کارگر شاخص انتخاب‌شده که این افراد به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

آشتاب بیان داشت: انتظار می‌رود همچون سال‌های گذشته کارگران در مرحله کشوری بتوانند حضوری چشم‌گیر و موفق داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه اساس تحقق شعار سال مردم، دولت و کارآفرینان هستند و این سه طیف بایستی نقش خود را به‌خوبی ایفا نمایند، گفت: در بخش مردم باستی یک تعصب کافی به خرید کالای ایرانی به وجود آید چراکه این امر سبب تثبیت اشتغال و رونق تولیدشده و وابستگی به بیگانه را از بین می‌برد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش دولت در تحقق شعار سال، یادآور شد: دولت می‌بایست تسهیلگر امور بوده و مبارزه جدی و مسئولانه با قاچاق ارز و کالا داشته باشد.

آشتاب یادآور شد: کارآفرینان و کارگران نیز در این عرصه می‌توانند با تولید مسئولانه و کار مضاعف نقش مؤثری ایفا کنند.

وی با ابراز اینکه در سطح اداره کل برای تحقق شعار سال اقداماتی صورت گرفته، اظهار داشت:  تلاش برای تثبیت اشتغال در واحدها، دعاوی کارگری و کارفرمایی در کارگاه‌ها به‌نحوی‌که در سال گذشته 45 درصد دعاوی به‌صورت سازشی حل‌وفصل شد، ارتقاء امنیت شغلی کارگران، پیگیری قراردادهای سفید امضاء، اعمال مشوق‌های بیمه‌ای ازجمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: مبارزه با اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز، کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب برنامه کاج که سال گذشته در اجرای برنامه لرستان به‌عنوان یکی از استان‌های موفق در این طرح معرفی شد، توسعه اماکن ورزشی و فرهنگی، توسعه بخش تعاون، اجرای طرح روستا تعاون که سال گذشته 33 تعاونی در استان تشکیل شد، اعمال نظارت بر تعاونی‌ها، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، اجرای بازرسی دوره‌های کارگاهی از دیگر اقدامات اداره کل برای تحقق شعار سال است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات