دو دانش‌آموز نکایی با نگارش انشاء درباره رشادت مدافعان حرم و جنایت داعش، در واقع کاری کارستان انجام داده و نشان دادند که دفاع از اسلام و انقلاب همچنان در جامعه بیدار است.
کد خبر: ۹۰۱۱۲۸۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرقی ندارد برای دفاع از میهن، ناموس، سرزمین، منطقه و در یک کلام برای دفاع از انقلاب و اسلام در کدامین میدان بجنگی؛ اینجا در خاک وطن یا فرسنگ‌ها و کیلومترها‌ آن‌طرف‌تر در خاک همسایه و کشور همسایه‌مان؛ مهم دفاع مقدسی است که آغاز شد و ادامه دارد.

وقتی داعش و تکفیری‌ها به مرزهای اسلام در منطقه خاورمیانه حمله کردند و وقتی حرم بی‌بی زینب(س) در خطر قرار گرفت؛ فرزندان و غیورمردان ایران اسلامی برای دفاع از حرم جانانه وارد میدان کاروزار شدند تا ارامش همیشگی در کشور ما برقرار باشد و در آرامش باشیم.

دیروز دفاع مقدس بود و شهدای ما برای دفاع از آب و خاک کشورعزیزمان ایران اسلامی و برای دفاع از ناموس، هشت سال جانانه در برابر دشمن بعثی و ده‌ها کشور متجاوز دیگر ایستادند و به شهادت رسیدند و آنگاه که مرزهای اسلام عزیز در کشورهای منطقه به خطر افتاد هم فرزندان غیور و تازه‌نفس این سرزمین از نسل بعدی همان سربازان و رزمندگان، پا به عرصه دفاع گذاشتند و جانانه از اسلام و حرم مطهر بی‌بی زینب(س) دفاع کردند؛ تا اسلام زنده بماند.

آری فرقی ندارد، رزمنده و مدافع دوران دفاع مقدس باشی، مدافع وطن باشی و یا مدافع حرم؛ همین که  از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنی؛ بزرگی، آزادمردی و برای بزرگی‌ات باید سر تعظیم فرود آورد.

امروز اما دانش‌آموزان این سرزمین به همان رسم گذشته و با الگوبرداری از زندگی پدران و بزرگان خود، مشق دفاع از وطن و حرم می‌کنند؛ ناصر خرم و امیرمحمد باباییان دو دانش‌آموز نکایی پایه ششم از دبستان شهید ترکیان نکا در نامه‌ای، پیام سریال پایتخت را و ایستادگی مدافعان حرم و آرامشی که با دفاع‌شان بر جامعه ما ایجاد شده است را بیان کردند.

بسیج رسانه شهرستان نکا هم در اقدامی مؤثر و تأثیرگذار و برای تشویق این دو دانش‌آموز و همه هم‌کلاسی‌ها و هم مدرسه‌ای‌های این دو عزیز در اقدامی مناسب از این دو دانش‌آموز تجلیل کرد تا کارشان و دفاع از اسلام و انقلاب‌‎شان الگویی برای  همگان شود.

مسؤول بسیج رسانه شهرستان نکا در این رابطه گفت: این دو دانش‌آموز نکایی در واقع کاری کارستان انجام داده و نشان دادند که دفاع از اسلام و انقلاب همچنان در جامعه بیدار است.

حسین زحمتکش اظهار کرد: تجلیل بسیج رسانه شهرستان نکا از این دو دانش‌آموز در راستای نگاشتن انشای بسیار مؤثر در راستای مدافعان حرم در واقع تجلیل از این عمل در دفاع از انقلاب و اسلام و همچنین الگو قرار دادن آنان توسط دانش‌آموزان دیگر است.

وی افزود:  ترویج گفتمان انقلاب، یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج رسانه است که تلاش داریم تا با روشنگری و جریان‌سازی به این مهم دست یابیم.

ناصر خرم، دانش‌آموز نکایی پایه ششم از دبستان شهید ترکیان نکا در این نامه و انشایی که برای شهدای مدافع حرم و در تحلیل سریال پایتخت نوشت؛ آورده است: سریال پایتخت جدا از طنز محور بودن آن همه ساله به یکسری از معضلات اساسی جامعه می‌پردازد.

وی در این نامه و انشای خود گفت: در سریال پایتخت، آنچه که بیشتر به چشم می‌خورد؛ معضلی به نام داعش است که تمام فکر و ذهن مردم خاورمیانه را مشغول کرده است؛ این فیلم با نمایش گوشه‌ای از جنایات و افکار پلید و شیطانی داعش‌ها به ما فهماند.

خرم، در ادامه انشای خود گفت: اگر این شهدای غیور و با غیرت ایرانی(شهدای مدافع حرم) نبودند؛ امروز ما در شهر خود با آرامش نمی‌توانستیم به کارهای روزمره زندگی و مسافرت بپردازیم و مادران و خواهران ما آرامش نداشتند.

امیرمحمد باباییان، دیگر دانش‌آموز پایه ششم از دبستان شهید ترکیان نکا هم در نامه و انشایی نوشت: سریال پایتخت روایت تکان‌دهنده‌ای را در کنارمان به تصویر کشید که ترس و دلهره‌اش ساعت‌ها تن‌مان را لرزاند؛ اما این همه واقعیت نبود؛ بلکه واقعیت، وحشتناک‌تر از آنچه بود که در قاب تلویزیون نشان داده شد.

وی گفت: این فیلم جواب قاطع و دندان‌شکنی برای کسانی بود که ارزش کار مدافعان حرم را نادیده گرفته بودند و برای کارشان قیمت می‌گذاشتند.

باباییان، در ادامه این انشای خود آورد: مگر جان آدمی قیمت دارد؟ مگر از خانه و خانواده گذشتن قیمت دارد؟ اگر امروز در آرامش زندگی می‌کنیم، اگر مادر و خواهران‌‌مان در کوچه و خیابان امنیت دارند؛ به خاطر این انسان‌ها و شهدای مدافع حرم است که برای برقراری امنیت و همه این موارد در غربت، دل به خاک و خون زدند.

 دفاع از انقلاب، ارزش‌ها و اعتقادات و دفاع از اسلام عزیز در ایران اسلامی هیچ‌گاه پایان ندارد و در ادامه راه شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع وطن و مدافع حرم آمدند و اکنون هم دانش‌آموزان ما با قلم‌هایشان مشق دفاع از وطن، حرم و اسلام و انقلاب می‌کنند.

آری، جنگیدن رزمندگان مدافع حرم ما در سوریه و مرزهای مختلف اسلام همچون دفاع مقدس، مقدس است و البته نیازمند ایثارگری بیشتری است؛ در این بین این نوشتن و نگارش در راستای تجلیل از شهدای مدافع حرم توسط دانش‌آموزان نکایی هم هم نوعی دفاع مقدس است که باید ارج نهاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها