معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان از راه‌اندازی موسسه خیریه توانمندی در کردستان خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این موسسه حمایت و آموزش کودکان کار در زمینه‌های مختلف و آموزش خانواده‌های آنان است که از طریق ارتباط مداوم و مستمر با آن‌ها و همچنین ارتباط با مدارس، زمینه تحصیل آن‌ها را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۰۱۱۳۴۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محسن شجاعی، معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت کار، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی بحث جدی جامعه ما و همه جوامع بشری است و ریشه کن نمی‌شود، اما با انجام اقداماتی می‌توان آن را کنترل کرد.

وی افزود: هر گونه رفتار مغایر با هنجار‌های اجتماعی که فرد، خانواده و اجتماع را دچار تنش کند، آسیب اجتماعی تلقی می‌شود که بر اساس این تعریف، کار کودکان نیز نوعی آسیب اجتماعی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان عنوان کرد: مقابله و کنترل این آسیب تنها وظیفه دولت نیست بلکه موسسات خیریه، مشارکت مردم و سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف می‌تواند کنترل این آسیب را ممکن کند.

وی از راه‌اندازی موسسه خیریه توانمندی در کردستان خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این موسسه حمایت و آموزش کودکان کار در زمینه‌های مختلف و آموزش خانواده‌های آنان است که از طریق ارتباط مداوم و مستمر با آن‌ها و همچنین ارتباط با مدارس، زمینه تحصیل آن‌ها را فراهم می‌کند.

شجاعی اعلام کرد: سال گذشته ۱۱۰ کودک کار از طریق این موسسات و با همکاری بهزیستی کردستان ساماندهی شدند و به منظور حمایت از این کودکان و خانواده‌های آنان، کلاس‌های آموزشی مختلف برای آن‌ها دایر شده است.

شجاعی ادامه داد: علاوه بر این فعالیت‌ها در این موسسه خدمات مددکاری، اجتماعی و حقوقی به این کودکان و خانواده‌های آنان ارائه می‌شود که با توجه به فعالیت‌های انجام شده توسط این موسسه، افزایش تعداد این موسسات می‌تواند بر وضعیت کودکان کار تاثیرگذار باشد.


معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان از مردم خواست تا آسیب‌های اجتماعی را به منظور رفع و کنترل آن‌ها به شماره تماس ۱۲۳ اطلاع دهند تا بهزیستی کسانی را که متحمل آسیب شده‌اند را تحت پوشش حمایت‌های خود قرار دهد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات