خبرهای داغ:
مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

کیفیت، اصل مهم در ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی است

مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اذعان کرد: کالای ایرانی به‌لحاظ کیفیت باید مطلوب و قابل رقابت باشد چراکه کیفیت، اصل مهم در ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی است و کیفیت پایین، قیمت تمام شده بالا، عدم توجه به خواسته‌های مشتری و خدمات پس از فروش ضعیف از مهم‌ترین علل و عواملی است که موجب عدم استقبال آحاد مردم از اجناس داخلی شده است.
کد خبر: ۹۰۱۱۳۶۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
محمد کشاورز مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در تبیین شعار سال و اهمیت حمایت از کالای داخلی اظهار کرد: خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخل در این شرایط اقتصادی کشور، یک امر کاملا عقلانی است و مقام معظم رهبری نیز بار‌ها روی آن تاکید کرده‌اند، ولی متاسفانه همواره مورد غفلت واقع شده است.
وی تبیین کرد: متاسفانه در شرایطی که کالا‌های مشابه داخلی مورد استقبال خریداران قرار نمی‌گیرند و کشور با مشکلاتی همچون بیکاری مواجه است ما شاهد جولان کالا‌های وارداتی در بازار‌های داخلی هستیم.
این مسئول عوامل متعددی را بر تصمیم خرید از سوی مصرف کننده موثر دانسته و افزود: مصرف کننده همواره به دنبال کیفیت کالای خریداری شده و به صرفه بودن آن است و پیدایش تجارت آزاد جهانی در سال‌های اخیر این امکان را برای مردم به وجود آورده که بتوانند به بهترین کالا‌ها دست پیدا کنند.
مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود کالای ساخت داخل باید قانع‌کننده، بادوام و با استحکام بوده و مرغوبیت آن نیز می‌بایست به‌قدری بالا باشد که بتواند مشتری را قانع کند.
کشاورز تشریح کرد: کالای ایرانی به‌لحاظ کیفیت باید مطلوب و قابل رقابت باشد چراکه کیفیت، اصل مهم در ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی است و کیفیت پایین، قیمت تمام شده بالا، عدم توجه به خواسته‌های مشتری و خدمات پس از فروش ضعیف از مهم‌ترین علل و عواملی است که موجب عدم استقبال آحاد مردم از اجناس داخلی شده است.
وی با اشاره به نقش مردم و مسئولین در رشد تفکر و فرهنگ حمایت از کالای داخلی توضیح داد: باید توجه داشت برای اینکه مردم کالای داخلی را تهیه و استفاده کنند تنها مردم بازیگر موثر نیستند بلکه دولت و هم‌چنین نهاد‌ها و سازمان‌هایی مانند شهرداری ها، صداوسیما و رسانه‌های عمومی نیز در این عرصه بسیار تاثیرگزار خواهند بود.
این مسئول تشریح کرد: دولت به‌عنوان نهادی که اختیارات لازم برای تنظیم بازار را دارد، می‌تواند معادلات بازار را به‌گونه‌ای تنظیم کند که مصرف کالای داخلی در مقایسه با کالای خارجی منطقی‌تر و صرفه اقتصادی بهتری داشته باشد.
مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: تنظیم تعرفه‌ها با رویکرد حمایت از تولید داخل و مبارزه جدی با پدیده قاچاق از دیگر کار‌های مهم و تاثیرگذاری است که دولت می‌بایست برای حمایت از تولید داخلی انجام دهد.
وی در ادامه به نقش خانواده‌ها در این راستا اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید به فرزندان‌شان بیاموزند که حمایت از کالای ایرانی، پاسداری از اقتصاد ملی و اشتغالزایی جوانان را در پی دارد و نتیجه مصرف کالای خارجی بیکاری جوانان ایرانی و پر شدن جیب کارگران خارجی است.
این مسئول با اشاره به نقش رسانه‌ها خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز باید فرهنگ باور ملی را در خرید کالای ایرانی افزایش دهند بنابراین آگاهی‌های لازم باید به مصرف‌کننده ارائه شود و در رادیو و تلویزیون نیز باید محدودیت‌های بیشتری برای تبلیغات کالا‌های خارجی اتخاذ شود تا رسانه ملی کارکردی ضدتوسعه ملی نداشته باشد.
مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در خاتمه متذکر شد: حمایت از تولید‌کنندگان داخلی در جهت تبلیغات موثر برای معرفی محصولات یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای رونق تولید ملی اهمیت دارد چراکه اثبات شده تبلیغات در دنیای امروز خرج و هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.
۱۰۰۵/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها