خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه گفت: شرط لازم انقلابی بودن این است که اثر هنرمند انعکاس و آینه ارزش های مردم برای انقلاب باشد.
کد خبر: ۹۰۱۱۳۷۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه با مهم برشمردن هنر و نقش آن در تعالی روحی و فکری انسان، اظهار داشت: هنر یکی از عرصه های مهم و مورد توجه بسیج دانشجویی است از این رو برنامه های مهمی همچون جشنواره ققنوس را در دستور کار هر سال خود قرار داده است.
 

 

صلاح الدین قره تپه ورود دانشجوبان به هنر را موجب تعالی آن ها برشمرد و اظهار کرد: هنر باید در خدمت تعالی دینی انسان ها قرار گیرد، وقتی دین متعالی کننده انسان ها است لذا می توان از هنر اسلامی به عنوان ارتقا دهنده روح و افکار انسانی یاد کرد.
 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشجوی هنرمند انقلابی باید با هنرخود پدیده هایی مثل ایثار و فداکاری شهدای مدافع حرم را که نسل های سوم انقلاب هستند به زیبایی با زبان هنرمندانه به مردم نشان دهد.
 

وی با بیان اینکه هنر دینی واسلامی باید معارف اسلام ناب را باهدف سعادت حقیقی انسان ها دنبال کند و درجامعه ماندگار سازد، تصریح کرد: هنر اگر در خدمت آرمان های الهی قرار گیرد یقینا تعالی انسان ها و جامعه را در پی دارد متاسفانه امروز دنیای غرب از هنر به عنوان ابزار ترویج افکار غلط و استعماری در بین جوامع بهره می برد.


وی گفت: هنرمند انقلابی دغدغه ارزش های مردمی دارد و دلش برای کشور به تپش در می آید. علاقه مندی او علاقه مردم است چرا که انقلاب چیزی جز تحقق آرمان های مردم نیست.

وی اظهار داشت: هنرمندی که دغدغه انعکاس این مسائل را داشته چه یک اثر خلق کرده باشد و چه بیشتر هنرمند انقلابی است

وی تصریح کرد: خواستگاه دینی و اجتماعی در هنر انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است. دین چیزی جز تبلور ارزش ها در اجتماع نیست و مانند یک نظام سیاسی، اجتماعی و اخلاقی ظهور پیدا کرده و در بین مردم جاری است.

ارسال نظرات