خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه وقف یک اقدام فرهنگی و خداپسندانه است، گفت: بیان و اجرای این مهم باید با شیوه‌های نوین و جذاب فرهنگی باشد، تا در بین مردم جامعه رشد و نمود پیدا کند.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۴۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، حجت‌السلام غلامرضا عادل در جلسه هم‌اندیشی کارشناسان فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به موضوع وقف و نقش آن در جامعه اظهار داشت: اصل وقف، سرمایه اقتصادی است که دارای کارکرد‌های اجتماعی بوده و در بُعد فرهنگی هم فعال است.
وی افزود: امروز برخی افراد با نگاه غلط به وقف موجب می‌شوند تا توقعاتی در بین مردم به وجود آید و دیدگاه مردم نسبت به وقف تغییر یابد که باید برای این مهم تدابیری لازم را اندیشیده و برنامه‌های درست تدوین و تبیین کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: یکی از وظایف مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی این است که حقیقت وقف و مدیریت صحیح آن را برای مردم تبیین کند تا به سر مقصود خود که همان مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است، دست پیدا کنیم.
عادل با بیان اینکه وقف یک اقدام فرهنگی و خداپسندانه است، یادآور شد: بیان و اجرای این مهم باید با شیوه‌های نوین و جذاب فرهنگی باشد، تا در بین مردم جامعه رشد و نمود پیدا کند.
این مقام مسئول ادامه داد: کار کار فرهنگی باید جهادی عمل شود و این ایام، ایامی نیست که بخواهیم کارمندی فکر کرده و عمل کنیم و امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که دستورات مقام معظم رهبری در مورد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کاملا اجرایی شود و این دور از دسترس نیست اگر همه پای کار بیایند و کمک کنند هر چند اقدامات بسیار خوبی انجام شده، اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.
حجت الاسلام عادل عنوان کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود و لازمه آن تبدیل فعالیت‌های سنتی به فعالیت‌های به روز است و باید از برای اقشار مختلف از مهدکودک تا دانشگاه برنامه داشته باشید.
وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در امامزادگان وجود دارد، اما متاسفانه قالب خشکی را گرفته ایم و حاضر نیستیم از آن بیرون بیاییم و در برخی امامزادگان نیز هیئت امنا به صورت جزیره‌ای و جدا از هم فعالیت می‌کنند در حالی که فعالیت تیمی موفقیت فعالیت‌های فرهنگی را ۱۰۰ درصد می‌کند.
۱۰۰۵/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها