معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان از اعزام یک هزار و 400 نفر از اقشار مختلف مردم استان به افتتاحیه اردوهای راهیان نور غرب کشور در منطقه یادمانی بازی‌دراز کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۵۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جمشید آزادی‌پور سنندج اظهار کرد: امسال برای دومین سال متوالی استان کرمانشاه میزبان برگزاری افتتاحیه اردو‌های راهیان نور غرب کشور بود که از استان کردستان هم یک هزار و ۴۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم به این مراسم معنوی اعزام شدند.

وی ضمن فرهنگی‌دانستن اردو‌های راهیان نور و بالابودن میزان اثرگذاری آن در جامعه، اضافه کرد: راهیان نور یک برنامه بزرگ فرهنگی است که ضمن یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان جبهه اسلام در دفاع مقدس، موجب بصیرت‌افزایی و روشنگری خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با یادآوری فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه، هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست، گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه گذاری کند، گفت: این مهم با برگزاری اردو‌های راهیان نور محقق می‌شود لذا باید به این برنامه موثر فرهنگی اهتمام ویژه داشت.

وی در ادامه به برنامه‌های سپاه کردستان در زمینه راهیان نور اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه از مهرماه سال گذشته ۲ هزار و ۳۶۶ دانش‌آموز پسر و دختر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، ۹ هزار و ۱۹۷ نفر نیز به مناطق عملیاتی و یادمان‌های استان در مریوان، بانه و سنندج اعزام شده‌اند.

وی اذعان داشت: همزمان با اعزام دانش‌آموزان به برنامه راهیان نور، دو برنامه فصل رویش و برنامه رزمی فرهنگی مجاهدت‌های خاموش نیز در مریوان و سنندج برای کاروان‌های راهیان نور اجرا شد.

آزادی‌پور خاطرنشان کرد: برنامه فصل رویش به مدت یک ماه و با شرکت یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز پسر در کنار دریاچه زریوار مریوان اجرا شد و نمایش رزمی فرهنگی مجاهدت‌های خاموش نیز که به مدت ۸۶ شب در پادگان حضرت رسول سنندج برگزار شد، با استقبال باشکوه مردم و زائران راهیان نور مواجه شد.

وی همچنین از اعزام بیش از دو هزار نفر از اقشار و بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی استان به اردوا‌های راهیان نور خبر داد.

میزبانی کردستان از ۳۱۴ هزار زائر راهیان نور

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با یادآوری میزبانی کردستان از اردو‌های راهیان نور، اضافه کرد: سال گذشته کردستان میزبان ۳۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر زائر از استان‌های مختلف کشور بود که از مناطق عملیاتی استان بازدید کردند.

آزادی‌پور عنوان کرد: بولحسن و سیرانبند در بانه، والفجر ۴ و یادمان زریوار مریوان و تپه الله اکبر و باشگاه افسران سنندج از مناطق عملیاتی و یادمان‌هایی است، که زائران راهیان نور در سفر به کردستان از آن‌ها بازدید می‌کنند.

وی در ادامه با یادآوری این موضوع که آموزش و پرورش استان در زمینه اسکان زائران خیلی کمک کرده است، گفت:، ولی ظرفیت برای کار بیشتر در این حوزه وجود دارد و انتظار داریم دستگاه‌های دیگر هم بیشتر پای کار بیایند تا زمینه بهتری برای اسکان راهیان نور ایجاد کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها در فصل تعطیل و اماکن فرهنگی دستگاه‌های دولتی نیز برای بحث اسکان و خدمات‌رسانی به زائران راهیان نور در اختیار قرارگاه راهیان نور استان قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر سپاه بیت‌المقدس یک هزار و ۲۰۰ نفر در سنندج، در مریوان و بانه هر کدام ۵۰۰ نفر و در سروآباد و دزلی هم ۵۰۰ نفر ظرفیت برای اسکان زائران راهیان نور مهیا کرده است.

آزادی‌پور اظهار داشت: قرارگاه راهیان نور یک قرارگاه استانی است و استاندار مسوول آن است لذا انتظار داریم که بخشی از بودجه‌های فرهنگی به راهیان نور به عنوان یک کار فرهنگی باارزش اختصاص یابد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: راه دسترسی به یادمان‌ها از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز سیرانبند و یادمان والفجر ۴ در برنامه قرار دارد که بخشی از آن با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شده است.

آزادی‌پور ادامه داد: سپاه هم در یادمان‌ها فضاسازی فرهنگی مناسبی انجام داده است هر چند نیاز است همه دستگاه‌های فرهنگی براساس ظرفیتی که دارند، اقدامات فرهنگی انجام دهند.
منبع:فارس
انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات