خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

نگاه اسلام به کارگر توحیدی و ارزشی است/ هویت بخشی جایگاه کار و کارگر در جامعه

امام جمعه شاهرود گفت: در اسلام نگاه به کارگر نگاه توحیدی و ارزشی است و برخلاف آن در غرب نگاه به کار، انسانی و مادی است.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۸۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار تشکل‌های کارگری و فرماندهان پایگاه‌های بسیج کارگری و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانده حوزه بسیج کارگری الغدیر سپاه شاهرود به مناسبت هفته کار و کارگر و بسیج کارگری که در دفتر امام جمعه برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته بسیج کارگری و کار و کارگر و شهدای این عرصه با بیان اینکه علوم ۲۸ حرف است که دو حرف آن را ما درک کرده ایم و ۲۶ حرف آن در زمان ظهور امام عصر (عج) درک خواهد شد افزود: آبادی و توسعه واقعی در زمان ظهور امام عصر (عج) رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه نباید نگاه به کارگر نگاه مادی باشد خاطر نشان کرد: نباید بین کارگر و کارفرما جدایی باشد چرا که هر دو در یک جبهه که جهاد عملی است و در راستای اقتصاد مقاومتی و کیفیت بخشی محصولات حرکت می‌کنند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه اول کارگر خداست که رزق و روزی را به بندگان عنایت می‌کند ادامه داد: در اسلام نگاه به کارگر نگاه توحیدی و ارزشی است و برخلاف آن در غرب نگاه به کار، انسانی و مادی است.
وی به حدیث حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: مولا علی بیان می‌فرماید که پیامبر اسلام فرمود: (کسى که در راه تامین مخارج خانواده اش زحمت مى کشد، مانند مجاهد در راه خداست).
امینی با تاکید بر هویت بخشی جایگاه کار و کارگر در جامعه بر توجه به این قشر و اهمیت دادن به موضوع کار و کارگر که مورد توجه اسلام است، تاکید کرد.
در این دیدار حسین امیرحسینی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای قشر بسیج کارگری گزارشی از عملکرد یکساله این مجموعه ارائه نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها