خبرهای داغ:
استاندار قزوین با اشاره به بحث سرمازدگی باغات استان گفت: کشاورزانی که باغات آنها تحت پوشش بیمه بود تا تیرماه سال حاری خسارت ناشی از سرمازدگی را دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۹۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی در همایش گرامیداشت روز شورا‌ها که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد:
انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بحث شورا‌ها را به خوبی پیگیری کرد.
وی افزود: تشکیل شورا‌ها و فعال شدن آن‌ها یکی از مهمترین موضوعاتی بود که امام راحل روی آن تأکید داشت.
استاندار قزوین با بیان اینکه حل بسیاری از مشکلات پیش روی شورا‌ها در گرو قانون است، اضافه کرد:دستگاه‌های اجرایی باید دقت داشتع باشند که شورا‌ها رغیب آن‌ها نیستند بلکه همراه ما در تحقق اهداف نظام هستند.
زاهدی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی تقسیم کار صورت گرفته به معنای جدای از هم بودن نگ و رقابت کردن نیست بلکه این تقسیم کار برای اداره نظام و کشور است.
وی عنوان کرد:از مسوولان دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود به خواسته‌ها و مصوبات شورا‌ها توجه کرده و به آن‌ها پاسخ دهند.
استاندار قزوین تصریح کرد:اعضای شورا‌ها از مردم هستند و به رأی مردم به شوراهاذباید احترام بگذاریم.
زاهدی گفت:تاکنون جلساتی که با اعضای شورا‌ها برگزار شده کم بوده است بنابراین باید این جلسات و ملاقات با شورا‌ها را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی هم باید تلاش کنند ارتباط صمیمانه و قانونمند آنان با اعضای شورا‌ها افزایش یابد.
استاندار قزوین افزود: شورا‌ها هم به این نکته دقت داشته باشند که امکانات و محدودیت‌هایی برای دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که با این وضعیت نمی‌توتن پاسخگوی تمام خواسته‌ای آنان بود.
زاهدی با بیان اینکه سال زراعی جاری کم آب‌ترین سال زراعی در ۵۰ سال گذشته است، خاطرنشان کرد:بارش نزولات آسمانی در سال حاری ۱۸.۳ درصد نسبت به بلند مدت ماهش یافته که با این وضعیت افت سطح آب‌های زیرزمینی جبران نمی‌شود.
وی با اشاره به بحث سرمازدگی باغات استان افزود:کشاورزانی که باغات آن‌ها تحت پوشش بیمه بود تا تیرماه سال حاری خسارت ناشی از سرمازدگی را دریافت می‌کنند.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه فقط ۲۰ درصد کشاورزان قزوینی محصولات خود را بیمه کرده بودند، اضافه کرد:کشاورزانی که وام دریافت کرده بودند می‌توانند این تسهیلات را با تأخیر پرداخت کرده و جریمه نیز به آن تعلق نمی‌گیرد.
زاهدی یادآور شد : در سرمازدگی اخیر ۲۲ استان درگیر شدند که برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۲ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان کشور وارد شده است.
۱۰۰۹/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها