فرماندار میامی بابیان اینکه هوشمندسازی روستاها برای توسعه و پیشرفت کشور در دستور کار است، گفت: میامی برای اجرای هرگونه طرح سرمایه‌گذاری آماده است.
کد خبر: ۹۰۱۱۵۴۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،محمدمهدی کریمی پیش از ظهر یک‌شنبه در جلسه شورای اداری میامی در محل فرمانداری با حضور معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه به‌منظور افزایش خدمات، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و بهبود وضعیت زندگی طرح هوشمند سازی روستاها باید در دستور کار برنامه ریزان قرار گیرد، ابراز داشت: میامی آماده اجرای هوشمند سازی روستاها خواهد بود.

وی بابیان اینکه میامی برای هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی آماده است، افزود: راه‌اندازی شهرک صنعتی کالپوش و تقویت شهرک صنعتی میامی می‌تواند به بهبود وضعیت معیشت مردم ساکن در روستاهای منطقه کمک کند بنابراین از مدیران و مسئولان استانی تقاضا داریم برای رفع مشکلات موجود در روستاها اقدام کنند.

فرماندار میامی بابیان اینکه این شهرستان دارای ۱۱کاروانسرا و معادن گوناگون مس، کرومیت و منگنز است، ابراز داشت: از مسئولان  تقاضا داریم نسبت به ظرفیت مغفول گردشگری و توسعه معادن برای ایجاد اشتغال شهرستان تلاش کنند لذا با توجه به اینکه فعالیت اغلب مردم این ناحیه دامداری  کشاورزی است استفاده از این فرصت می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه اثرگذار باشد.

کریمی در ادامه تصریح کرد: انتقال آب به سمت معادن در راستای اشتغال‌زایی میامی بسیار حائز اهمیت است و انتظار می‌رود مسئولان برای انتقال آب و برق این اماکن گام‌های مؤثر بردارند.

 وی بابیان اینکه در منطقه زلزله‌زده نردین یک هزار فقره وام برای بازسازی و۵۰۰فقره وام تعمیر مسکن ارائه‌شده است، افزود: با توجه به اینکه دولت توجه به مناطق روستایی را در دستور کار خود قرار داده است اما دراین‌بین امیدواریم به میامی نیز توجه بیشتری شود.

 فرماندار میامی بابیان اینکه در سال ۹۶ دو مجوز فعالیت احزاب در این شهرستان صادر شده است، اضافه کرد: در سال جاری نیز مجوز دو تشکل دیگر در شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد لذا فعالیت احزاب و گروه‌های مختلف می‌تواند به رشد فرهنگی و سیاسی منطقه کمک کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها