خبرهای داغ:
در اولین جلسه شورای زکات شهرستان سرخه مطرح شد
رئیس کمیته امداد شهرستان سرخه در اولین جلسه شورای زکات که با حضور سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد استان سمنان برگزار شد، گزارشی از مشارکت مردم شهرستان سرخه در پرداخت زکات را ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۱۱۵۵۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، تقی شجاعان، رئیس کمیته امداد شهرستان سرخه با اشاره به اینکه ۳۳۱میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده مربوط به زکات مستحب و بوده است افزود: ده میلیون تومان زکات واجب، ۴۰ میلیون تومان زکات عام و سادات و ۵۰ میلیون تومان کمک‌های مستقیم بوده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان سرخه در ادامه یادآور شد: ۳۶ میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده با سهم ده‌درصدی در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه و ۳۹۵ میلیون تومان با سهم ۹۰ درصدی صرف کمک  به فقرا شهرستان سرخه شده است.

تقی شجاعان در ادامه با تأکید بر اینکه سهم زکات در پروژه‌های عام‌المنفعه باید افزایش یابد: این امر با مشارکت هیئت‌امنای مساجد برای ساخت و بهسازی پروژه‌های عام‌المنفعه محقق خواهد شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان سرخه یادآور شد: در سال ۹۶ جمع‌آوری  ۵۰۰ میلیون تومان زکات  برای شهرستان سرخه در نظر گرفته‌شده بود که با مشارکت ۴۳۱ میلیون تومانی مردم این شهرستان ۸۷ درصد تعهد این نهاد محقق شد.

وی  با اشاره به اینکه شهرستان سرخه با جمعیت ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفری بیشترین سرانه پرداخت زکات را به خود اختصاص داده است افزود:  با جمع آوری ۴۳۱ میلیون تومان زکات در سال گذشته، سرانه پرداخت هر شهروند سرخه‌ای  به ۲۹ هزار تومان رسید.

رئیس کمیته امداد شهرستان سرخه بیان کرد: مردم شهرستان سرخه ۴۳۱ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در سال گذشته پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ رشد ۳۴ درصدی داشته است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام‌جمعه سرخه در ادامه با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده باید درهمان شهرستان هزینه شود افزود: بیشتر نیازمندان شهرستان سرخه مهاجرانی هستند که به دلایل مختلف در این شهرستان ساکن هستند.

امام‌جمعه سرخه به  روستاهای افتر، لاسجرد، مومن آبادو تمامی روستاهای شهرستان سرخه اشاره کرد و گفت:  اتحاد و همدلی بین شهر و روستا  برای مشارکت در سنت حسنه زکات ضروری است.

وی یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی می‌تواند در ترویج سنت حسنه زکات نقش مؤثری داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها