خبرهای داغ:
مدیر موفق استانی در حوزه صنعت و تولید:
مهندس امیر حسین ساداتی ؛ مدیر موفق و بسیجی استان در حوزه صنعت و تولید اظهار کرد: : متاسفانه واردات بی رویه کالا و عدم اقدام لازم جهت برخورد با قاچاق کالا همچنان به تولید ملی در حال آسیب رساندن است
کد خبر: ۹۰۱۱۵۶۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، مهندس امیر حسین ساداتی ؛ مدیر موفق استانی در حوزه صنعت و تولید در گفت و گو با این خبرگزاری گفت: مهمترین مشکل در استان پایین بودن نقدینگی و سرمایه در گردش برای فعالان بخش اقتصادی است ، از سوی دیگر واحد های صنعتی در این استان نوپا بوده اند و عمده سرمایه آنها جهت ایجاد زیر ساخت و سرمایه ثابت هزینه شده است که با توجه به نوپا بودن این استان قیمت تمام شده زیر ساخت نسبت به استان های قدیمی بالاتر است و در قیمت تمام شده نیز اثر می گذارد. لذا تزریق تسهیلات با نرخ بهره ای که سایر استانها دریافت می کنند کمکی به حل مشکل نمی کند.

ساداتی افزود: پیشنهاد می شود استان گلستان بعنوان استان کمتر توسعه یافته جهت تحرک بنگاههای اقتصادی از ردیف های حمایتی ویژه برخوردار باشند تا نرخ سرمایه در گردش متناسب با شرایط استان در اختیارش قرار بگیرد و در این صورت واحد ها توان رقابت با سایر بخشهای توسعه یافته کشور را خواهند داشت.

وی گفت: تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در بالاترین سطح دولت اقدام مناسبی بوده است و دستورات ابلاغی هم خوب است اما برای رسیدن به اهداف خیلی عقب است و حتی در برخی موارد دستورات این ستاد در دستگاههای اجرایی، اجرا نمی گردد.

این مدیر موفق در عرصه تولید با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تولید داخلی خاطر نشان کرد: متاسفانه واردات بی رویه کالا و عدم اقدام لازم جهت برخورد با قاچاق کالا همچنان به تولید ملی در حال آسیب رساندن است و اصلاح نظام مالیاتی، بیمه ای و بانکی هم در جهت این امر صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: ابتدا باید بنگاه ها و فعالان اقتصادی استان را که در کشور دارای مزیت تولید بوده و سهمی بسزا در کشور دارند را شناسایی و مورد حمایت قرار داد که این حمایت ها باید از بنگاه هایی باشد که ارزش حفظ و توسعه را دارند و کمک های زیر ساختی نظیر توسعه حمل و نقل بویژه ریلی و جاده ای با توجه به مزیت صادراتی استان به کشور های آسیای میانه و همچنین خدمات گمرکی بروز شده حمایتها و جوایز واقعی از صادرات را در استان اجرا نمود.

ساداتی در پایان با اشاره به نقش بسیج کارگری در حوزه اقتصادی گفت: واضح است که نیروی انسانی بخش تولید اولین اثر گذار در ارتقاء بهره وری تولید است که از طریق ترویج فرهنگ کار و آموزش مستمر رخ خواهد داد.

بسیج به عنوان نهاد معتمد در همه اقشار می تواند از طریق حضور بسیجیان کارگر در بخش تولید بستر سازی مناسب را برای ایجاد روحیه کوشش و تلاش در کلیه کارگر ها فراهم نماید. امروز کارگران ما همانند کارگران بعد از جنگ جهانی باید از میزان تاثیر تلاش خود در تولید ملی و نه منافع سازمانی آگاه باشند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها