مسئول دفتر نمایندگی ناحیه عشایری به مناسبت روز جوان بیان کرد: جوان اگر خودش را باور کند و با ایمان به خدا،خودش را بازیابی کند سرشار از قدرت و توانایی و خلاقیت های جسمی و روحی است.
کد خبر: ۹۰۱۱۵۷۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سیدمحسن حسینیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری با تبریک به مناسبت میلادحضرت علی اکبر(علیه السلام) و میلادامام زمان (ارواحنافداه)گفت:یکی از نعمت‌های بزرگ خدای متعال نعمت جوانی است.

وی ادامه داد:بهترین لحظات زندگی انسان و بهار عمر انسان این دوران است انسان در دوران جوانی در بهترین وضعیت  جسمی و روحی قرار دارد ،اوج اراده و اختیار و قدرت فکری و تصمیم‌گیری انسان در این دوران است .

حسینیان گفت:قلب جوان پاک و خالی از آلودگی به تعصب های کور و عقاید باطل است و از طرفی تعلقات دنیوی و مادی  در جوان کمتر است و زمینه پذیرش حق در او بیشتر فراهم تر است. 

وی بیان کرد:با نگاهی اجمالی به تاریخ این حقیقت را مشاهده می‌کنیم ،نخستین و بیشترین افرادی که به پیامبران ایمان آوردند و از اهداف آنان دفاع کردند جوانان بودند، در تاریخ اسلام، مومنان به پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بیش از همه، جوانان بودند تاریخ دفاع مقدس، دفاع از انقلاب و مدافعین حرم و برنامه‌هایی چون اردوهای جهادی واعتکاف ... به خوبی گویای این حقیقت است.

مسئول دفتر نمایندگی عشایری همچنین گفت :جوان با علم و ایمان باید خودش را تقویت کند. حضرت علی علیه السلام فرمودند: «یا معشر الفتیان ، حصنوا اعراضکم بالادب و دینکم بالعلم» حضرت ضرورت آراستگی به آداب اسلامی جهت حفظ آبرو و شخصیت انسانی و ضرورت کسب علم جهت حفظ دین را متذکر شدند .یعنی جوانان باید دین خود و عقاید خود را عالمانه بپذیرند، دین احساسی و دینی که با علم و استدلال و برهان نباشد قابل حفظ شدن نیست ، خصوصاً در این زمان که انواع و اقسام شبهات وجود دارد. بنابراین انسان وظیفه دارد قدر این ایام ناب و طلایی را بدانند و در جهت کسب علم و معرفت گام بردارد.

ارسال نظرات