خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

باید مفاهیم انتظار و ویژگی‌های منتظر در جامعه تبیین شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیداری که اعضای ستاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز با وی داشتند، گفت: برای تقویت و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه به خصوص در بین نسل جوان باید مفاهیم انتظار و ویژگی‌های منتظر در جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۹۰۱۱۵۹۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام  سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه جامعه بشری امروز برای رسیدن به رستگاری راهی جز حرکت در مسیر معارف مهدوی ندارد، افزود: ترویج و فراگیرشدن فرهنگ انتظار بهترین راه مقابله با افکار منحرف دشمنان اسلام است و آموزه های مهدوی جامعه اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب بیمه می کند.

وی ادامه داد: سه مبحث بزرگ تاریخی؛ حادثه عاشورا، بعثت رسول خدا و مسئله مهدویت از اساسی ترین دنیای موضوعات دنیای اسلام است که ترویج این آموزه ها در بین آحاد مردم به ویژه جوانان رمز پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان در ایام محرم و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه اظهار داشت: برای تبیین آموزه های فرهنگ مهدویت باید کلاس ها، دوره های آموزشی و خطابه های معرفتی توسعه روزافزون داشته باشد چرا که دشمنان تشیع با درک قدرت فرهنگ مهدویت تلاش دارند تا این فرهنگ را خدشه دار کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برای تکریم شعائر دینی و گرامیداشت مناسبت های مذهبی باید از هیچ تلاشی فروگذار نبود، گفت: برای نشان دادن عظمت ماه شعبان و اعیاد بزرگ آن شهرها به نحو شایسته باید آذین بندی شود و در عید بزرگ شیعیان، سالروز میلاد باسعادت آخرین منجی بشریت حضرت مهدی (عج) از سوی هیات امنا، انجمن‌های اسلامی مساجد، پایگاه مقاومت و روحانیت مساجد برای برگزاری جشن های مردمی اهتمام ویژه به خرج داده شود.

حجت الاسلام آل هاشم با قدردانی از فعالیت های بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی در بخش های مختلف علمی، انتشاراتی، جشن های بزرگ نیمه شعبان و برگزاری جلسات مهدویت و سخنرانی  بیان کرد: این بنیاد از یادگاران آیت الله العظمی مولانا است که با تلاش های حاج آقا غروی در قالب تشکلی مردمی و خودجوش، در راستای ترویج آموزه های انتظار تلاش می کنند.

امام جمعه تبریز از مسئولان ادارات و هچنین خانواده ها خواست : برنامه رسمی دولتی و جشن های ازدواج جوانان را در ایام شادی اهل بیت علیه السلام و همزمان با جشن نیمه شعبان برگزار کنند

ارسال نظرات
پر بیننده ها