خبرهای داغ:
رئیس عقیدتی سیاسی شمالغرب نیروی انتظامی در آیین افتتاح طرح هادی روستای داشبلاغ هشترود، فراهم سازی امکانات رفاهی، درمانی و آموزشی در روستاها را موجب مهاجرت معکوس روستائیان به شهرها دانست و اظهارداشت: اگر به روستاها توجه ویژه شود از توسعه حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۵۹۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام اسلام  غلامی، افزود: دولت باید هرچه در توان دارد به آبادانی روستاها توجه ویژه داشته باشد.

وی توجه به تولید در روستاها را با اولویت‌های الگوی کشت هر منطقه مهم دانست و بر ایجاد درآمد پایدار در روستاها و توجه به توسعه کشاورزی در روستاها تاکید کرد.

سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت هم توجه دولت به اقشار کم در آمد به خصوص روستائیان را شد و گفت: توجه به رفاه روستائیان و ارائه خدمات به آن ها از مهاجرت بی رویه به شهرها جلوگیری می شود.

توجه به روستاها مانع مهاجرت روستائیان به شهرها می شود

وی با اشاره به اینکه باید طرح های توسعه روستایی اجرایی شود و تعلل صورت نگیرد، افزود: توسعه و عمران روستاها موجب مهاجرت معکوس به شهرها می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش سهمیه قیر رایگان برای آسفالت معابر و راه های روستایی در امسال خبر داد و گفت: امسال هم این سهمیه با افزایشی که دارد در اختیار شوراها و دهیاران قرار خواهد گرفت.

وی با قدردانی از خدمات شرکت گازاستان در گازدار کردن روستاهای منطقه هشترود افزود: تا پایان امسال 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از این نعمت بهره مند خواهند شد.

امینی خواستار اجرای طرح های هادی در روستاهای بالای 20 خانوار و مقاوم سازی خانه های روستایی را شد.

وی ادامه داد: سال گذشته 601 فقره تسهیلات مسکن روستایی جهت مقا م سازی به بنیاد مسکن معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید تمام روستاهای بالای 20 خانوار طی سند توسعه ترسیمی 10 ساله از نعمت طرح هادی برخوردار شوند تا علاوه بر مشخص شدن کاربری‌های مورد نیاز روستاها، اشل کوچکی از طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها در طرح هادی روستایی برای آن ها تعریف شود.

حافظ بابایی افزود: یکهزار و 950 روستای بالای 20 خانوار در آذربایجان شرقی داریم که از این تعداد یکهزار و 200 روستا طرح هادی اجرا شده است و 700 روستا نیز طرح هایشان  نیازبه بازنگری طرح دارند و هر سال نیز بیش از 60 روستا طرح هادی روستاییشان تامین اعتبار می شود.

وی ادامه داد: در 250 روستا نیز پیش‌بینی اجرای آسفالت معابر را داریم.

توجه به روستاها مانع مهاجرت روستائیان به شهرها می شود

روستای داشبلاغ دارای 100 خانوار می باشد و 85 درصد ساختمان های مسکونی آن مقاوم سازی شده و 93 درصد نیز سند مالکیت روستایی ارائه شده که طرح هادی آن با هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد ریال افتتاح شد.

ارسال نظرات