خبرهای داغ:
«یک فرار آشغالانه» مجموعه داستان طنزآمیز به قلم پیام ابراهیمی و با تصویرگری فاطمه رحیمی است که از سوی انتشارات نردبان منتشر شده و در اختیار کودکان قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۱۱۶۳۸
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  این کتاب در سیزده فصل داستان زندگی، روزمرگی ها و گذشته  زباله هایی را روایت می کند که در یک محل بازیافت زباله با عنوان «خانه ی زباله» زندگی می کنند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «زباله ها ممکن است موجوداتی خیلی قوی نباشند. ممکن است زورشان زیاد نباشد، ممکن است سروصدا کنند و هزار ممکن است دیگر. اما چیزی درموردشان هست که نمی شود به سادگی از آن گذشت. وقتی بخواهند کاری کنند؛ تا وقتی آن را انجام ندهند، سرجایشان نمی نشینند. »

«یک فرار آشغالانه» از زمانه ای می گوید که «نه شیشه ای بود و نه پلاستیکی و نه کاغذی. آن موقع، موجوداتی روی زمین زندگی می کردند که به آن ها انسان های اولیه می گفتند. انسان های اولیه نمی دانستند زباله چیست. آن ها هر وقت دلشان می خواست می پریدند روی درخت و دوتا موز برمی داشتند و می خوردند ولی داستان به همین جا ختم نمی شد...»

این مجموعه داستان، با زبان طنز به موضوعاتی چون تفکیک زباله، لزوم استفاده از دورریختنی ها و... و. می پردازد و مخاطبان ۶ تا ۱۲ ساله را با خطراتی که در کمین محیط زیست است آشنا می کند.

«یک فرار آشغالانه» در ۶۴ صفحه با قیمت ۷ هزار تومان  از سوی انتشارات نردبان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها