مشکلات کشور با تفکر و مدیران جهادی رفع می‌شود و ما باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود شروع کنیم، انقلاب باید از درون انجام شود تا تاثیرگذار باشد، تحکم و قهر نمی‌تواند کارساز باشد.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۲۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی اسماعیلی در نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در سال جدید که با حضور اعضای اصلی شورا در دفتر امام جمعه نور برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: مشکلات کشور با تفکر و مدیران جهادی رفع می‌شود و ما باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود شروع کنیم، انقلاب باید از درون انجام شود تا تاثیرگذار باشد، تحکم و قهر نمی‌تواند کارساز باشد.

افزود: باید مثبت‌اندیش بوده و حسن‌ظن داشته باشیم و سوءظن‌ها را کنار بگذاریم اگر حسن‌ظن داشتیم نگاه هم مثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: باید زیبایی‌ها را دید، آثار کار خوب مردم تشویق شود زیرا اختلاف و زیر سوال بردن عملکرد راه تباه و منکر است، دشمن نیز نقاط کور مسؤولان را برجسته می‌کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیان خدمات و ایجاد وحدت معروف است، گفت: جمهوری اسلامی چندین برابر همه حکومت‌ها کار کرد و نوع نگاهش اکنون آن‌سوی مرزها است، این قدرت نظام و برجسته کردن آن معروف است.

 علی شادمان اظهار کرد: در ابتدای انقلاب موجی ایجاد شد که شهید بهشتی‌ها و مطهری‌ها در میدان بودند و فضای عمومی به وجود آمد که همه متقاضی دریافت مطلب و پر شدن خلاء‌ها با دانستن بودند، امروز هم نیازمند همان روش و منش هستیم.

وی افزود: امروز بگو مگو‌های سیاسی و نشر آن در فضای مجازی مخاطب بیشتری دارد اما دستاوردهای بشری و آموزه‌های دینی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان نور تصریح کرد: حقیقت با واقعیت‌ها سر و کار دارد ولی واقعیت آنچه که هست است، امر به معروف حقیقت است اما واقعیت بی‌توجهی به امر به معروف است بنابراین باید این خلاءها پر شود.

وی لزوم استفاده از افراد فاضل که درگیر بگو و مگوهای سیاسی نیستند و در عمل و منش مردم تاثیرگذار باشند را برای فعالیت در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ضروری دانست و گفت: در مناسبت‌های مختلف مانند ماه رمضان که در پیش داریم از این شخصیت‌ها که مخاطب جذب کنند بهره بگیریم تا بتوان فضای عمومی جامعه را به این سمت سوق داد و مخاطب اجباری نبریم.

شادمان خاطر نشان کرد: تا زمانی‌که گفتمان عام در جامعه غالب نشود کار سخت است بنابراین آمر به معروف باید به مولفه‌های دین مسلح باشد تا بتواند پاسخگو و موفق باشد.

نایب رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نور با بیان اینکه امر به معروف همه حوزه‌های آداب اجتماعی را شامل می‌شود، گفت: مدیریت شهرستان یک جهت و همسو هستند و در جهت توسعه حرکت می‌کنیم، یکی از اجزای توسعه  امر به معروف است که باید با گفتمان عام و کلام عالمانه پیگیری شود.

  سید حسینعلی تقوی- خبرنگار بسیج مازندران/

ارسال نظرات
پر بیننده ها