انتظار مردم مازندران از شورا ورود به حوزه عمران و آبادانی شهر و روستاست

رئیس شورای عالی مازندران با بیان اینکه مردم انتظار دارند شوراها برای توسعه شهرها و عمران و آبادانی وارد کار شوند؛ یادآور شد: عدم وجود نظام آموزشی مدون برای شوراها یکی از مشکلات در این بخش است که باید از تجارب خوب شوراهای موفق الگوبرداری شود.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۲۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرزین محمودی‌پاتی‌، در همایش استانی بزرگداشت روز شوراها که در سالن امیرالمومنین(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد، اظهار کرد: بخش‌هایی در راستای نظام مدیریت واحد در دست انجام است که اگر اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی افزود: شوراهای شهر و روستا، جامعه‌ای بزرگ و مؤثر هستند که می‌تواند یکی از ارکان مهم برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باشند.

رئیس شورای عالی مازندران گفت: شوراها با توجه به وظایفی که برعهده دارند نقش اساسی در جامعه دارند اما هنوز به تکامل نرسیده‌اند و اکنون در دوران نوجوانی قرار دارند و باید گام‌های مثبت و مؤثری برداشته شود و با استفاده از تجربه‌های مختلف، کمال ایجاد شود.

این مسؤول با بیان اینکه مردم انتظار دارند شوراها برای توسعه شهرها و عمران و آبادانی وارد کار شوند؛ یادآور شد: عدم وجود نظام آموزشی مدون برای شوراها یکی از مشکلات در این بخش است که باید از تجارب خوب شوراهای موفق الگوبرداری شود.

محمودی‌پاتی‌افزود: آموزش شوراها گامی رو به جلو است که در حال انجام است و امیدواریم با توسعه این بخش و افزایش هم‌گرایی و هم‌دلی شاهد توسعه همه‌جانبه باشیم.

وی یکی از چالش‌های مهم شوراها را عدم هم‌گرایی اعلام کرد و بیان داشت: اعضای شوراهای اسلامی باید برای منافع عام در برابر منافع خاص تلاش کنند و با تفکر برنامه‌محور مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند.

رئیس شورای عالی مازندران گفت: باید از نظام شورایی حمایت شود و در این بخش مجلس شورای اسلامی حمایت کافی از شوراها داشته باشد که اکنون این حمایت کافی نیست.

این مسؤول خطاب به استاندار مازندران اظهار کرد: ما به عنوان شورای استان‌ها در مازندران اکنون اجاره‌نشین هستیم و نخستین تهدید برای این شورا، تهدید به جابه‌جایی اتاق است که امیدواریم برای تأمین اتاق همکاری لازم انجام و همراهی شود.

محمودی‌پاتی‌ افزود: حق‌الجلسه شوراهای روستاها بسیار ناچیز است و امیدواریم بررسی لازم در این بخش انجام شود و استانداری برای رسیدن حق و حقوق این افراد همراهی کند.

وی گفت: اکنون استان مازندران دارای 8 هزار و 140 عضو شورای اسلامی شهر و روستا است که از این تعداد  7 هزار و 824 نفر در شورای اسلامی روستاها و 316 هزار نفر در شورای اسلامی شهر عضویت دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار