خبرهای داغ:
اگر کار‌های اقتصادی و فرهنگی به جوانان مومن و انقلابی سپرده شود و زمینه مقاومی در برابر تحریم‌ها ایجاد شود، ما در حل مشکلات پیروز می‌شویم.
کد خبر: ۹۰۱۱۸۲۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
دشمن به دنبال سلب خودباوری از جوانان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سرتیپ صبوری معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین شب یادواره ۱۲۶ طلبه شهید مدرسه علمیه امام محمدباقر (علیه السلام) گفت: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همچنین شهدای مدافع حرم و خصوصا شهدای روحانی این مدرسه را گرامی می‌داریم و از دست اندرکاران چنین جلساتی که برای بزرگداشت نام شهیدان، خصوصا شهدای طلبه تشکر می‌کنیم.

وی افزود: نقش روحانیت چه در پیروزی انقلاب و هدایت مردم در آن ایام و چه بعد از آن بر کسی پوشیده نیست، نقش پررنگ روحانیت را در ایام دفاع مقدس همه می‌دانند. روحانیت در سالم نگه داشتن محیط و هدایت رزمندگان بسیار زحمت کشیدند همانطور که در همین ایام و در دفاع از حرم هم طلاب گرامی ما از ارکان هدایت مدافعان حرم هستند.

صبوری خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم دستاورد‌های انقلاب اسلامی را یک طرف یادداشت کنیم و در طرف دیگر هم دشمنی دشمنان انقلاب را با آن مقایسه بکنیم، خواهیم دید که این ایستادگی چقدر با ارزش بوده و چه عزتی را برای ملت ما در پی داشته است.

معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هر جایی که برنامه‌ای در اختیار نیرو‌های انقلابی بوده است، ما در آن حوزه موفق بوده ایم. ما در جنگ دریافتیم باید خودکفا بشویم و این است که امروز دست ما در مباحث نطامی غیر از خداوند متعال جلوی هیچ قدرتی دراز نیست.

وی گفت: اگر امروز دشمن بحثی دارد روی دستاورد‌های ماست. هیچ کس هیچ چیزی به ما نداده است و همه دنبال این هستند که دارایی ما را بگیرند. ما در عراق و سوریه روی پای خود ایستادیم و جبهه مقاومت را شکل دادیم. زمانی که داعش در خانقین که ۴۰ کیلومتری مرز ماست و در جوف الصخر که ۲۵ کیلومتری کربلاست پیش روی می‌کرد و ما جلویشان را گرفتیم، چه کسی به ما یاری داد؟

صبوری خاطر نشان ساخت: در سوریه وقتی تا درب ورودی حرم حضرت زینب (س) در دست دشمن بود؛ چه قدرتی بود که ما را یاری کرد؟ یقینا قدرت الهی و همت و صلابت و روحیه انقلابی و ایستادگی ما بود که امروز توانستیم دشمن را شکست دهیم؛ امروز اگر جمهوری اسلامی موشک دارد که دشمن می‌خواهد روی آن مذاکره کند، این موشک دستاورد خون شهدای ماست همانطور که انرژی هسته‌ای ثمره خون شهدای دانشمند هسته‌ای ما بود.

وی گفت: ما مستقل هستیم و تابع قدرت‌های جهانی نیستیم و تاوانش را هم پرداخته ایم، دستاورد‌های جمهوری اسلامی امروز مورد هجمه دشمن است و ما با جوانان خودمان یعنی با قدرت نیروی جوان این کشور که مهمترین سرمایه ماست و عنایت الهی که همواره یاری دهنده ما بوده است، ان شاءالله خواهیم توانست این توانایی‌ها را تثبیت کنیم. ما در بخش‌هایی دچار مشکلاتی هستیم. من معتقدم اگر در این زمینه هم کار دست نیرو‌های انقلابی بود ما امروز قطعا مشکلات کمتری داشتیم.

معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر کار‌های اقتصادی و فرهنگی به جوانان مومن و انقلابی سپرده شود، و زمینه مقاومی در برابر تحریم‌ها ایجاد شود، ما حل مشکلات پیروز می‌شویم؛ دشمن به دنبال این است که امید و خودباوری را از جوانان ما بگیردلذا باید دستاورد‌های انقلاب را دائم مرور کنیم و به یاد داشته باشیم آنکه باید نگران باشد دشمن ماست، چون ما همیشه در حال حرکت روبه جلو بوده ایم و دشمن همیشه در حال حمله به ما بوده است، باید دانست که پیروزی انقلاب اسلامی بود که نهضت آزادی فلسطین را زنده کرد.

صبوری گفت: چند خاطره هم از دوستان شهیدم عرض کنم. یکی از شهدای بزرگواری که بنده افتخار همراهی با ایشان را داشتم طلبه شهید ردانی پور بود. ایشان علاقه بسیار زیادی به حضرت زهرا (س) داشتند. گاهی می‌دیدم ایشان زیر لب چیزی می‌گویند و گریه می‌کردند. من می‌پرسیدم که چه می‌گویی؟ می‌گفت: از خدا می‌خواهم شهید مفقود الاثر شوم. در عملیات والفجر دو ایشان به عنوان یک تک ور یعنی نیرویی پیاده بود در حالی که قبل از آن فرمانده بود و البته خودش اصرار داشت که در این عملیات به عنوان تک ور حضور داشته باشند. بعد از عملیات تصمیم گرفتیم که همه شهدایمان را از روی تپه مشرف که تعداد زیادی هم بودند برگردانیم. همه بچه‌های لشگر یک صدا شدیم که همه شهدا را برگردانیم و دلیل اصلی هم برگرداندن شهید روحانی، مصطفی ردانی بود؛ که البته دو مرتبه هم برای این کار تلاش کردیم، اما شهدای زیادی برگردانده شدند و فقط ایشان بود که پیدا نشد. حتی بعد از جنگ هم که بچه‌های تفحص برای پیدا کردن شهدای ما به آن تپه رفتند، تعدادی شهید پیدا شد، اما باز هم شهید ردانی پور پیدا نشد.

وی در پایان با بیان خاطراتی از دو سردار شهیدخاطر نشان ساخت: شهید احمد کاظمی آرزو می‌کرد شهید شود و در کنار شهید خرازی به خاک سپرده شود، این اتفاق بالاخره برای ایشان هم افتاد؛ خاطره دیگری هم از شهید بزرگوار رضا جوادی این است که ایشان در عملیات ثامن الائمه (ع) اصرار می‌کرد که من شهید و مفقود الاثر خواهم شد. عملیات که تمام شد ایشان شدیدا مجروح شده بود. بچه‌ها با او شوخی می‌کردند و می‌گفتند تو که فقط مجروح شدی چرا مفقود نشدی؟ بالاخره در پرواز سی ۱۳۰ که سقوط کرد، ایشان هم مفقود شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها