به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، همایش گرامیداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری وتجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی در قشم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۸۳۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان، در این همایش که صبح دیروز در سالن اجتماعات فرمانداری قشم برگزار شد حجت الاسلام عیسی خالصی مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) افزود: گرچه این شهید خیلی زود از ملت ایران و امت اسلام گرفته شد، اما آثار ارزشمند و راه و رسم او که همان راه و رسم امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است، در بین ما همچنان وجود دارد.
وی همچنین با ستایش از نامگذاری روز شهادت چنین استادی به نام روز معلم و عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، تصریح کرد: این نامگذاری بسیار با حکمت و تدبیر بوده چرا که جایگاه معلم و مربی در تفکر انقلاب اسلامی بسیار والا و رفیع است.
به گفته وی از آنجا که اسلام از همان ابتدا مورد تهاجم فرهنگی دشمنانش بوده است، برای مقابله با این تهاجم به نقش معلمان و مربیان بسیار ارزش قائل شده بطوری که پیامبر اکرم(ص) مردم را به کسب علم و دانش تشویق کرده است.
حاج آقا خالصی با تشریح سیر حرکت علمی اسلام به نقش معلمان بزرگ انقلاب اسلامی ایران در این خصوص در دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: افرادی مانند شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر و خود مقام معظم رهبری با ایفای نقش معلمی در جامعه، پاسخگوی شبهات گروه های معاند بودند و پس از پیروزی انقلاب نیز دشمن چون از اندیشه و اعتقادات اسلامی ضربه خورده بود با به راه انداختن جنگ نرم، تمام تلاش خود را برای زدودن این اعتقادات بکار گرفت.
خالصی همچنین با اشاره به مضاعف شدن تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی بعد از ارتحال امام راحل، رسانه ها را مهم ترین ابزار این تهاجم خواند و گفت: کتاب، مطبوعات، رایانه، اینترنت، شبکه های رادیویی و تلویزیونی ماهواره ای و شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه مورد استفاده دشمن برای مقابله با افکار اسلامی قرار گرفته و می گیرد.
وی بر ضرورت مقابله به مثل با این تهاجم تاکید کرد و افزود: ما نیز با جنگ نرم به مقابله با این ابزار باید بپردازیم و مربیان عقیدتی سیاسی قدرت نرم جمهوری اسلامی محسوب می شوند.
به گفته وی این مربیان باید با کسب اطلاعات کافی و وافی بر اوضاع سیاسی و اعتقادی جامعه مسلط باشند و پاسخ های قانع کننده به شبهات روز بدهند.
وی رویکردهای دشمنان را برای ایجاد این شبهات متنوع خواند و گفت: همه این رویکردها به ظاهر متنوع هستند ولی همه از یک اتاق فکر واحد هدایت می شوند.
حجت الاسلام خالصی همچنین از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه قشم خواست با بصیرت افزایی و روشنگری، غبار شبهات را از دو عرصه عقیدتی و سیاسی بزدایند.
در پایان از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی برتر و کسانی که با مجموعه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه قشم همکاری لازم داشته اند با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظرات