خبرهای داغ:
فرمانده لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول الله تهران:
فرمانده لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول الله تهران گفت:فرهنگ رزمندگان دفاع مقدس همچنان در جامعه ما زنده و پویاست.
کد خبر: ۹۰۱۲۰۴۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار حسین اسدالهی در یادواره شهدای کارگر و یادبود بسیجی شهید محمد پازوکی در تالار شهید مطهری سمنان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام زمان (عج) و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت:امروز در این دنیای پر هیاهو و دغدغه‌ها و مشکلات موجود در دنیا و جامعه باید برای رسیدن به هدف عالی معنوی به دنبال راه و چراغ راه بود تا به سلامت به مقصد رسید و آن راه راهی نیست جز راه شهدا.
شهدا راه ما هستند و این عزیزان کسانی هستند که پشت لباس هایشان نوشته بودند مسافر کربلا، ولی خیلی از آن‌ها در دنیا به زیارت امام حسین (ع) نرفته بودند، ولی الان پس ازگذشت ۳ دهه از دوران دفاع مقدس هر ساله شاهد حرکت میلیونی مردم و حضور در مراسم عظیم اربعین هستیم و این را مدیون و مرهون خون پاک شهدا و ایستادگی آن‌ها در برابر ظلم و استکبار هستیم.
سردار اسدالهی ادامه داد:حالا سوالی که برای بعضی‌ها پیش می‌آید این است که چرا این مراسمات و یادواره‌ها را برگزار می‌کنیم؟ و انقلاب و دفاع مقدس چیزی بوده که ۳ دهه پیش بوده و تمام شده است. در پاسخ این افراد باید گفت که این مجالس نشان دهنده قدر شناسی ما به شهدا است. امروزه در تمام دنیا برای کشته شدگان خود در جنگ‌ها یادمان برپا می‌کنند و یادشان را زنده نگه می‌دارند. پس بنابر این ما نیز باید یاد شهدای عزیزمان را گرامی و زنده نگه داریم تا قدرشناسی خود را به آنان نشان دهیم، زیرا آن عزیزان شناسنامه ما و کشورمان هستند.
فرمانده لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول الله افزود:این نسل دفاع مقدس است که باعث شده است پس از ۳ دهه نام ایران و ایرانی در جهان بدرخشد و خروجی آن نسل می‌شود مدافعان حرم وحضور در اجتماع و راهنمایی بزرگ اربعین و این نشان دهنده این است که آن جریان و آن نسل همچنان زنده است و به پیش می‌رود.
وی همچنین خاطر نشان کرد:نسل امروز کسانی هستند که اگر کار خیر و نیکی انجام می‌دهند ثواب آن را هدیه می‌کنند به روح مطهر شهدا. مردم ما نسبت به آرمان‌ها و شهدا وفادارند و پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند. مردم ایران اسلامی بسیار با محبت و با صفا هستند و امکان ندارد بین آن‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی جدایی بیافتد.
وی در ادامه به جهادگران پس از پایان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: پس از ۸ سال دفاع همه جانبه و مقدس از مرز‌های خاکی کشور و پایان جنگ شاهد نسلی بودیم که رفتند به دنبال تفحص شهدای مفقودالاثر و رفتند تا تسلی خاطری باشند برای کسانی که عزیزانشان را از دست داده بودند و هیچ نشانی از آن‌ها برنگشته بود.
وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا سراغ نداریم کشور و مردمانی که انقدر چشم انتظار داشته باشند؛ و در این راه کسانی نظیر شهید پازوکی که به دنبال تفحص شهدا بودند و هستند کار بسیار مهم و با ارزشی است. امثال پازوکی‌ها کسانی اند که نامشان در تاریخ ماندگار است و ما باید نام آن‌ها را سرلوحه کار و زندگی خود قرار بدهیم.
وی در پایان به وظایف و مسائل پیش رو نیز اشاره داشت و گفت: دست و بازویی که امام به آن بوسه زده باشد آن می‌تواند پرچم و هویت انقلاب اسلامی را حمل کند و گره گشا باشد؛ و صاحب آن قطعا فرد و فرهنگی ولایت مدار خواهد بود. امام حاضرمان امام خامنه‌ای فرمودند: ۲۵ سال آینده٬ خرمشهر‌ها و... و به حول و قوه الهی این مسیر روشن است و البته شرط آن راه امام و ولایت مداری و پشتیبانی از ولایت فقیه است و البته اینگونه هست و خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها