خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

حل مشکلات هدایت تحصیلی دانش آموزان با طرح شهاب/فرهنگ سازی در مدارس خاص

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با اجرای طرح شهاب مشکل هدایت تحصیلی دانش آموزان حل خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۲۰۶۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد دستورانی در نشست  مدیران مدارس خاص در  استان سمنان کن به میزبانی دبیرستان علامه حلی شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه با اجرای طرح شهاب مشکل هدایت تحصیلی دانش آموزان حل خواهد شد افزود: در مدارس تیزهوشان با مشکل دانش آموزان تک ساحتی مواجه ایم و دانش آموزان تنها از بعد علمی پیشرفت دارند و در روابط اجتماعی و آداب معاشرت غفلت کرده ایم.
وی گفت: در مدارس تیزهوشان فرهنگ سازی کنید که والدین بدانند استعداد های دانش آموزان و توانایی فرزندان ما محدود است و انتظار غیر واقعی نداشته باشند.
دستورانی با اشاره به کلید واژه های سال تحصیلی آینده گفت: کلید واژه های ما برای شعار سال تحصیلی آینده، اخلاق ، معنویت ، مهارت و خلاقیت است.
وی تاکید کرد: کاهش استرس و اضطراب در دانش آموزان و والدین در مسائل مربوط به تحصیل ، کنکور مورد توجه و دقت باشد.
حسین فولادیان معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست گفت: مدیران مدارس خاص مسیر رشد و ارتقاء علمی همکاران را فراهم کنند و در سازماندهی ها از ظرفیت همه دبیران استفاده و نیرو سازی کنند.
وی افزود: نحوه سازماندهی دبیران در مدارس خاص سال بعد بازنگری می شود و به احتمال قریب به یقین کمیته ای به همین منظور سازماندهی را به عهده خواهند داشت.
وی ادامه داد: مدیران، اولیاء و دانش آموزان نهایت دقت را در انتخاب رشته کنکور داشته باشند و نگذارید امسال دانش آموزان پشت کنکور بمانند در سال های آینده با چالش تغییر آزمون کنکور مواجه خواهند شد.
فولادیان تصریح کرد: سال 98 کنکور با دو نمونه سوال و در سال 99 کنکور با تأثیر 40 درصدی نمره امتحانات نهایی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: برنامه محوری در مدارس تأکید مهم آقای فولادیان بود که با نگاه برنامه محوری در مدرسه حرکت کنید و این برنامه از درون مدرسه باشد وخود مدرسه اجرا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها