رئیس منابع طبیعی دورود:

عرصه‌های منابع طبیعی یک عرصه بدون دروپیکر است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دورود گفت: عرصه‌های منابع طبیعی یک عرصه بدون دروپیکر است، عاقلانه و درست از جنگل و مرتع استفاده شود.
کد خبر: ۹۰۱۲۰۸۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حسن مهرزاد امروز در همایش پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع در سالن آمفی‌تئاتر کانون امام علی (ع) برگزار شد، بیان کرد: جنگل‌ها و مراتع تکیه‌گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، بستری برای رونق کشاورزی، عرصه‌ای برای تولید چوب، زیستگاهی برای گونه‌های گیاهی و جانوری، منبعی برای تولید اکسیژن، گردشگاهی برای تفریح و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است.

وی افزود: یکی از عوامل تخریب منابع طبیعی، انسان است، که به شیوه‌های گوناگون منابع طبیعی را تخریب می‌کند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دورود بابیان اینکه یکی از شیوه‌های بی‌احتیاطی جنگل نشینان و دامداران و گردشگران، آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع است، تصریح کرد: صنعتی شدن، عبور جاده‌های گوناگون از جنگل‌ها و مراتع، قطع درختان و آلودگی هوا نیز در تخریب منابع طبیعی مؤثر است.


مهرزاد خاطرنشان کرد: از دیگر عوامل منابع طبیعی، مدیریت اشتباه، افزایش غیرعادی جمعیت، بهره نبردن از دیگر انرژی‌ها نو و موجود در کشور مانند: انرژی خورشید، نفت و گاز است.

وی ادامه داد: منابع طبیعی شهرستان دورود با توجه به کمبود نیرو و امکانات به وظیفه اصلی خود که حفظ حراست از نعمات الهی است، عمل می‌کند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دورود شهرستان دورود ضمن تشکر از گروه‌های مردم‌نهاد NGO ها، انجمن‌های زیست‌محیطی و اصحاب رسانه، مسئولین شهرستانی گفت: رسانه‌ها، رسانه ملی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه و جماعت و...باید کار فرهنگی در خصوص حفظ و حراست از منابع طبیعی را انجام دهند.

وی تأکید کرد: اگر با منابع طبیعی کشور یعنی، جنگل‌ها و مراتع به‌تبع آن بوستان‌های شهری درست و عاقلانه برخورد کنیم، ذخایر عظیم حیاتی همیشه باقی می‌مانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات