خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: اگر بخواهیم راه شهید مطهری را ادامه دهیم باید در جریان شبهات روز باشیم که این‌ها هم بیشتر در آن‌سوی آب‌ها شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۰۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم و همچنین روز گرامیداشت رسته عقیدتی‌سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز با جمعی از پاسداران و فرهنگیان دیدار کرد.

در این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: اینکه روز شهادت استاد مطهری گرامی داشته می‌شود و روز عقیدتی سیاسی سپاه نیز به‌همین دلیل نامگذاری شده، به این دلیل است که ادامه دهنده راه این استاد شهید باشند و باید در این روز بررسی کنیم چه ویژگی‌های خاصی در شهید مطهری وجود داشته که بتوانیم آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم.

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: شهید مطهری حامی و مدافع راستین اسلام ناب محمدی بود، همان چیزی که ضامن سعادت بشر است. خداوند درباره پیغمبر اکرم (ص) می‌فرماید «رحمت للعالمین»، زیرا ایشان روزنه خیر و باب نجاتی برای کل عالم بودند.

وی افزود: شهید مطهری مصداق کلام امام عسکری (ع) است که درباره علما فرمودند آن‌ها مانند کسانی‌ هستند که سر مرز کشور مؤمنین و شیاطین قرار گرفته‌اند. علما نگهبان این مرز هستند و اجازه ورود شیاطین را نمی‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بیان کرد: کتبی که از شهید مطهری به جای مانده اکثراً مجموع سخنرانی‌های ایشان است که در آن زمان دشمن یا اصطلاحاً شیاطین، هر روز یک مسئله را مطرح می‌کردند و شبهه‌افکنی می‌کردند. یک روز سوسیالیسم، یک روز بحث حجاب و یک روز بحث سکولاریسم، که شهید مطهری مانند یک سرباز در برابر شیاطین قرار می‌گرفت و با سخنرانی و صدور ردّیه، در مقابل شبهات می‌ایستاد.

وی اظهار کرد: بسیاری از شبهات آن زمان در دانشگاه‌ها شروع می‌شد و از آنجا در جامعه پخش می‌شد که شهید مطهری نیز مرکز کار خود را در دانشگاه‌ها قرار داده بود. یکی از جاهایی که وی زیاد رفت‌وآمد می‌کرد دانشکده نفت آبادان بود که سخنرانی بحث حجاب را در این دانشگاه انجام داد که اتفاقاً کتاب مسئله حجاب هنوز هم کامل‌ترین کتاب در این موضوع است.

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: روز شهادت استاد مطهری به روز معلم نام‌گذاری شد و معنی‌اش این است که معلمان در هر جایگاهی ادامه دهنده راه ایشان هستند. البته برحسب مقتضیات زمان مسائل و شبهات تغییر می‌کند. مثلا در 50 سال پیش بحث وهابیت مطرح نبود و بیشتر مباحث کمونیستی و در کل ایسم‌ها زیاد جوانان را جذب می‌کرد و خیلی رواج داشت.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: امروز آن حرف‌ها کهنه شده و به جای آن بحث‌های جدیدی مانند یمانی که همان امام زمان جعلی مطرح شده از سوی انگلیسی‌ها است و شبهات بسیاری در این راستا وارد صحنه کردند. متأسفانه در این روزگاری که ما زندگی می‌کنیم پدیده ساده‌لوحی بسیار دیده می‌شود و به‌راحتی برخی مسائل باور می‌شود که بیشتر در روستاها و دربین کم‌سوادها دیده می‌شود.

وی افزود: شبهات دیگر در بحث وهابیت و ایران باستان هستند که این روزها مطرح می‌شوند و هیچ توجیه علمی نیز پشت آن‌ها نیست. انتظار داریم در این دوره‌ای که دشمن سعی ‌می‌کند مسائلی را القا کند، چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی و عربی، آموزش و پرورش و دیگر عزیزان بیشتر در جریان این مسائل قرار بگیرند.

آیت‌الله موسوی جزایری در پایان تاکید کرد: اگر بخواهیم راه شهید مطهری را ادامه دهیم باید در جریان شبهات روز باشیم که این‌ها هم بیشتر در آن‌سوی آب‌ها شکل می‌گیرد و آمریکا و اسرائیل منبع اصلی این شبهات هستند.باید با مجهز کردن خود، فرزندان‌مان را از شر این شیاطین حفظ کنیم و دل‌مان بسوزد برای بچه‌های معصومی که اسلام را به‌خوبی نمی‌شناسند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها