خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: بیش از ۱۲۰۰ برنامه مشاوره‌ای برای پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۳۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶
برگزاری ۱۲۰۰ برنامه مشاوره‌ای برای پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید جواد هاشمی در چهل و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: در استان قم بیش از ۶ هزار شهید دوران دفاع مقدس و ۴۵۶ شهید مدافع حرم وجود دارد که نشان می‌دهد قم همواره در دفاع از آرمان‌های انقلاب پیشرو بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدای استان قم افزود: بیش از ۷۵۰ شهید در گلزار شاه ابراهیم و ۳ هزار و ۵۰۰ شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) مدفون‌شده که باید وضعیت این گلزار‌ها ساماندهی و تجهیز شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به اختصاص قطعه ویژه ایثارگران برای دفن خانواده‌های شهدای گران‌قدر استان قم گفت: قطعه ایثارگران با ظرفیت ۲ هزار و ۸۰۰ قبر برای خانواده‌های شهدای گران‌قدر دفاع مقدس قم با مساعدت و همکاری شهرداری قم در نظر گرفته‌شده است.

هاشمی ادامه داد: تالار ایثارگران برای تسهیل در امور و مراسمات جانبازان شهر قم در نظر گرفته‌شده است، بیش از ۳۷۰ نفر از جانبازان شهر قم از درصد جانبازی بیش از ۷۰ درصد برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه عنوان کرد: بیش از ۱۲۰۰ برنامه مشاوره‌ای برای پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تأکید کرد: در دو سال گذشته در مسئله مسکن وضعیت ایثارگران استان قم بهتر شده است، بیش از ۷ هزار مورد طرح دیدار‌های استانی در قالب طرح سپاس در استان قم با جانبازان صورت گرفته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر با حمایت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قم مشغول ادامه تحصیل در سطح مدارس و دانشگاه‌های کشور هستند، بیش از ۱۲۰۰ مراسم و جلسه قرآنی توسط خانواده‌های شهدای استان قم در طول سال برگزار می‌شود.

وی برگزاری مستمر نمایشگاه ویژه شهدا و جانبازان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: تاکنون ۷ هزار و ۱۲۰ اردوی زیارتی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اجراشده است، ۱۶۲ نمایشگاه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در سال ۹۶ برگزارشده است.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ابراز کرد: در سال ۹۳ بودجه‌ای برای ساماندهی گلزار‌های شهدای استان قم اختصاص پیدا کرد که بر اساس آن قبور شهدای گلزار شیخان تا حدودی سامان‌دهی شد، اما وضع بسیاری از این قبور همچنان در وضعیت نامناسبی قرار دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها