ترکمانی در جمع بسیجیان حوزه بنت الهدی (س) از ناحیه روح الله یزد:
حوزه مقاومت بنت الهدی (س) از ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری نشست روشنگری با موضوع جهاد کبیرو جشن اعیاد شعبانیه نمود.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۵۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان واعیاد شعبانیه، فرهنگی حوزه مقاومت بنت الهدی (س) جشن اعیاد شعبانیه را در محل پایگاه حضرت رقیه (س) برگزار کرد.
در ابتدای این جشن سرکار خانم ترکمانی در خصوص فضیلت ماه شعبان صحبت کرد و گفت: ماه شعبان؛ ماه کسب آمادگی معنوی برای ماه مبارک است و ماهی برای انسان به سوی خدا یکی از ماه‌های سال است و برای آن جایگاه بزرگ و پر فضیلتی در احادیث و روایات اسلامی از سوی پیشوایان دینی گزارش شده است.

وی در ادامه افزود:زیرا اولاً شخصیت‌های بزرگ و ارزشمند که از ستارگان آسمان ولایت و امامت به شمار می‌آیند در ماه شعبان دیده به جهان گشوده اند مانند ولادت با سعادت حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) که در روز سوم ماه شعبان اتفاق افتاده و نیز در روز چهارم این ماه ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) رخ داده، در روز پنجم آن ولادت حضرت سجاد (ع) می‌باشد همچنین در پانزده شعبان ولادت پر برکت قطب عالم امکان حضرت، ولی اللّه الأعظم مهدی موعود (عج) اتفاق افتاده است که خداوند به وسیله او به هر مظلومی از اولیاء و انبیاء و اصفیاء خویش از زمانی که پدر ما آدم (ع) به زمین آمده، وعده نصرت فرمود: ه و وعده داده که زمین را پس از آنکه از ظلم و ستم و بی عدالتی پر شده، از عدل و داد پر کند. ثانیاً علاوه بر موارد ذکر شده طبق برخی روایات نیمه این ماه شب قدر به شمار آمده که پیشوایان دینی به احیاء و شب زنده داری آن سفارش و تأکید کرده اند. ثالثاً ماه شعبان ماه بسیار شریفی بوده و منسوب به پیامبر اکرم (ص) است.

پایان این سخنرانی با جشن و مولودی خوانی همراه بود.
ارسال نظرات