خبرهای داغ:
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تجلیل از مواضع انقلابی و وحدت‌آفرین فرمانده کل ارتش گفت: کاری که امیر موسوی در روزهای گذشته انجام دادند، کار بسیار پسندیده‌ای بود.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۷۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی عصر روز گذشته در جمع روحانیون شاغل در نیرو‌های مسلح اصفهان اظهار داشت: مناسبت این ایام به نام مرحوم شهید مطهری است که یک روحانی درد آشنا، زمان شناس، اسلام‌شناس و مجاهد فی سبیل الله شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: پیشتازی جوهره و الزاماتی می‌خواهد که اگر روحانیت به الزامات پیشتازی ملتزم نباشد، عقب‌گرد می‌کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: اگر بناست که روحانیت پیشتاز و پیش قراول و مرجع فکری باشد، این نیاز به الزاماتی دارد که نخستین الزام آن، ولایتمداری است که واقعاً باید روی این موضوع کار کنیم.

وی عنوان کرد: طبق معیار‌هایی که داریم در دوره امام، یک روحانی که خارج از چتر امام باشد نباید داشته باشیم، طبق معیار‌ها و ظوابط در زمان رهبر معظم انقلاب یک روحانی خارج از چارچوبی که رهبری فکر می‌کند نباید داشته باشیم، ولی با کمال تاسف شاهد دسته بندی‌هایی بودیم و آخوند‌هایی مقابل امام و رهبری ایستادند.

سعیدی تصریح کرد: امروز ما گرفتار شیعه لندنی و بعضی مراجعی هستیم که اساساً مسیر انقلاب را قبول ندارند و در مسیر دیگری در حال حرکت هستند و برای روشنگری افراد جامعه صدایی از آن‌ها در نمی‌آید.

وی بیان کرد: دومین شاخصه پیشتازی روحانیت، زمان شناسی است، بالاخره زمان مقتضیاتی دارد به طوری که هنر شهید مطهری زمان شناسی بود و باید ببینیم اگر امروز بود، آیا همین کتاب‌ها را می‌نوشت یا کتاب‌های دیگری را در موضوعات مبتلا به نظام می‌نوشت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های روحانیت پیشتاز، جریان شناسی است که باید جریان‌های انقلابی و غیر انقلابی را بشناسد.

وی گفت: از دیگر شاخص‌های روحانیت پیشتاز، جبهه شناسی است، اینکه از چه جبهه‌ای باید حمایت کرد و از چه جبهه‌ای باید فاصله گرفت، ما نیز در نیرو‌های مسلح مسئولیت بسیار سنگینی داریم، به طوری که هم باید روشنگری و هم انسجام داشته باشیم و بتوانیم وحدت را حفظ کنیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: کاری که امیر موسوی در روز‌های گذشته انجام دادند، کار بسیار پسندیده‌ای بود.

وی گفت: از ما چهار نقش را توقع دارند، نخست الگو بودن که من و شما باید در عملکردمان الگو باشیم، به طوریکه هر شخصی به شما و مجموعه نیرو‌های شما نگاه می‌کند، متوجه این بشود که آن افراد نمونه‌ای از اسلام هستند و قطعاً رفتار ناقص ما تأثیر منفی در دیگران دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: دومین توقعی که از ما دارند، نقش یک مربی و پدری برای مجموعه نیروهاست.

وی افزود: سومین توقعی که از ما دارند این است که کار‌هایی که یک روحانی در یک محله به عنوان وظایفی انجام می‌دهد، را انجام بدهیم یعنی انجام وظایف آخوندی متعارف.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: چهارمین توقعی که از ما دارند، اداره کردن امور سازمان مربوط به ما است که می‌توان از آن‌ها به وظایف آخوندی سازمانی تعبیر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها