بروز شکاف عاطفی در بین زوج‌های جوان و طلاق عاطفی یکی از عوامل اصلی تهدید کننده و تغصیف بنیان خانواده‌ها است.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۹۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، خانواده همواره به عنوان نهادی مقدس و تاثیر گذار که مهمترین پایه و اساس جوامع و حفظ و بقاء و دوام آن‌ها شناخته شده است می‌باشد.

خانواده به عنوان تاثیر گذارترین نهاد اجتماعی همواره مورد تاکید پیامبران و ائمه معصومین بوده است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی که اساس آن بر دین مبین اسلام است بسیار مورد توجه است.

با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن که در حال حاضر خانواده را به عنوان یک اصل نشان گرفته، مصون ماندن آن موجب سلامت جامعه می‌گردد.

آنچه که نمایان است با دیجیتالی و ماشینی شدن زندگی‌های امروزی، دیگر روح محبت و صفا و صمیمیت از خانواده‌ها رخت بربسته است و امروز روابط مطلوبی در بین اعضای خانواده‌ها وجود ندارد.

یکی از عواملی که موجب فاصله بین اعضای خانواده‌ها در حال حاضر شده است، آشنا نبودن اعضای خانواده به وظایف ذاتی خود است.

کم شدن آستانه تحمل افراد و رسوخ برنامه‌های مبتذل فرهنگی که از برنامه‌های دشمنان برای تضعیف خانواده ایرانی است، از عوامل دیگر ایجاد فاصله بین اعضای خانواده می‌باشد.

متاسفانه بسیاری از مردم از خانواده متعال ومطلوب بخاطر غرق شدن در مادیات ودوری از معنویات وارزش‌ها فاصله گرفته وبسوی خانواده متزلزل سوق پیداکرده اند.

اگر والدین ما در خانواده به این امر آگاه باشند که وظیفه آن‌ها نسبت به فرزندانشان فقط نان، مسکن وپوشش نیست، و وظیفه مهم دیگری همچون تربیت ونظارت وپرورش اخلاقی رانیز برعهده دارنددیگر شاهد فاصله بین اعضای خانواده نخواهیم بود.

خانواده بهترین محل پیوند زن و مرد و بیشترین زمینه ساز کمال است، اما متاسفانه در حال حاضر به علت بالا رفتن سن تجرد و بالا بودن توقعات دختران و پسران، وجود مشکلات اقتصادی فراوان، عدم حمایت کامل والدین از فرزندان موجب بروز مشکلاتی در امر ازدواج جوانان شده است.

یکی از برنامه‌های اصلی غرب برای تضعیف خانواده در ایران، فرد گرایی است، فرد گرایی در محیط خانواده سبب می‌گردد که پیوند اعضای خانواده صرفا بر پایه منافع شخصی باشد به طوری که اعضا هر زمان که منافع شخصی شان ایجاب کند خانواده را ترک می‌کنند، که این عامل موجب بروز طلاق‌های عاطفی در بین زوجین شده است.

در حال حاضر الگو گرفتن از زندگی غربی، نداشتن سبک زندگی ایرانی اسلامی، کم شدن عواطف در بین خانواده ها، چشم و هم چشمی، کم توجهی به سنت‌های قدیمی، از عوامل افزایش طلاق در جامعه است.

رسوخ برنامه‌های ماهواره در بین خانواده‌های ایرانی، استفاده بیش از حد از وسایل ارتباط جمعی مانند اینترنت و موبایل، دوری بیش از حد والدین، کم توجهی به مسائل اعتقادی و دینی، از عوامل سست شدن خانواده‌های ایرانی به عنوان کوچکترین نهاد مقدس اجتماعی است.

اگر خانواده‌های ایرانی هر کدام حقوق دیگری را به رسمیت شناخته و همواره در پی تلاش برای رسیدن به اهداف عالی و پیشرفت همه جانبه جامعه باشند، هیچ دشمنی نمی‌تواند در بین آنان رسوخ کند.

پس همه ما باید تلاش مان در این راستا باشد، که خانواده‌هایی بنیان کنیم که بر اساس لزومات اسلامی حرکت کند و فرزندانی در دامن این خانواده‌ها تربیت یابند که با حضور در جوامع بتوانند فرهنگ توحیدی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را ترویج نمایند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات