سازمان بسیج فرهنگیان کشور بمناسبت روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۶۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

بسم الله الرحمن الرحیم

تعلیم و تربیت یادگاری از آفریننده جهان در وجود پیامبران و اولیاء الهی است که همچون مشعلی فروزان روشنی بخش راه نسلهای گوناگون بوده و طی قرنهای متمادی دست به دست گشته تا بعنوان یک ودیعه ارزشمند در دل و جان معلمان این وارثان علم و ایمان متبلور گردد.

روز معلم روز پاسداشت انسانهای شریفی است که هنر آسمانی شکوفاسازی ایمان و علم بر لوح و جان بشر و سیراب کردن آنان از سرچشمه زلال فطرت پاک و خداجوی در وجود آنان نقش بسته است. بزرگداشت مقام شامخ جامعه ی فرهیخته ای که شغل پیامبری و راهبری را برگزیده اند گره خورده به شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره)، بزرگ مردی که ((فرزند عزیز و حاصل عمر)) امام راحل (ره) بود. کسی که به تعبیر معمار کبیر انقلاب ((در اسلام شناسی و فنون مختلفه اسلام و قرآن کریم بی نظیر بود.))

سازمان بسیج فرهنگیان کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی آن شهید فرزانه و 4900 شهید فرهنگی، روز معلم و نیز هفته بسیج فرهنگیان را به آحاد فرهنگیان کشور تبریک عرض نموده و ذکر چند نکته را لازم می داند:

1- تلاش مسئولین و دولتمردان در جهت ارتقاء و منزلت معلمان چه مادی و چه معنوی بر کسی پوشیده نیست و لیکن با توجه به فاصله تا جایگاه واقعی آنان می طلبد همگان در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند
2- تکریم مقام معلم به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است که نمود آن هر ساله در هفته معلم همه جا بویژه در سطح مدارس شاهد هستیم. شایسته است که در همه ایام مخصوصا در این هفته به معلمان بازنشسته توجه بیشتری داشته باشیم
3- ضرورت دارد ارتقاء سطح علمی معلمان آشنایی آن ها با به روز ترین روش های آموزشی و تربیتی به طور جد در دستور کار برنامه ریزان قرار گیرد. چرا که به هر میزان در این امر توفیق حاصل شود به همان میزان سطح علمی دانش آموزان و به تبع آن سطح علمی جامعه ما افزایش خواهد یافت.
4- تربیت یافتگان مکتب اسلامی به دست با کفایت معلمین فرهیخته در همه میدان ها در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی راهگشای درهای بسته و حلال مشکلات گوناگون در عرصه های علمی و فناوری، نظامی، دفاعی، امنیتی با روحیه و فرهنگ جهادی بوده اند که امید است این روند پر برکت و پر ثمر توسعه یابد و از جمله بالاترین افتخارات نظام تربیتی انقلاب اسلامی، تربیت یافتگانی چون شهیدان نسل جدید انقلاب از جمله شهداء مدافع حرم و امنیت کشور که به مثابه ستارگانی در آسمان فرهنگ با درخشش الگوهایی موثر و کارآمد برای نسل امروز و فردای ایران اسلامی می باشند.

5- رجاء واثق دارد که معلمان عزیز همانگونه تاکنون در همه عرصه های انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا نموده اند در این برهه حساس نیز با ورود به مباحث مورد نیاز کشور از جمله اقتصاد، شعار حمایت از کالای ایرانی را که به حق از سوی رهبر فرزانه انقلاب بعنوان شعار سال انتخاب گردیده به یک فرهنگ عمومی تبدیل نموده و نقش هدایت و راهبری خود را به بهترین نحو در این زمینه ایفا نمایند.    

ارسال نظرات