خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد:

برگزاری طرح ضیافت‌الهی در 47امامزاده و بقعه‌متبرکه قزوین

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در ۴۷ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۹۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه کمیته استانی جشن نیمه شعبان ضیافت الهی و چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی با حضور روسای ستادی و اجرایی این اداره کل روز دوشنبه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام غلامرضا عادل در این جلسه اظهارداشت: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان به منظور ارتقاء توان معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می‌کند.
وی بیان کرد: امسال این طرح در ۴۷ امامزاده و بقعه متبرکه استان با همکاری هیئت امنا، خادمان، متولیان و جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.
عادل تصریح کرد: در این طرح ۴۸ روحانی و مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و قزوین در امامزادگان مستقر شده و با سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت خواهند کرد.
عادل با اشاره به استقبال مردم از خیمه‌های معرفت گفت: امسال همانند سال‌های گذشته، با برپایی خیمه‌های معرفت برنامه‌های متنوعی مانند مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چندرسانه‌ای در امامزادگان شاخص پیش بینی شده است.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: جلسات تفسیر قرآن به دو صورت تفسیر موضوعی و سوره‌ای و همچنین تفسیر موضوعی با حضور مردم و نمایندگان، ولی فقیه و ائمه جمعه و روحانیون اعزامی برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال برنامه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در هفت یقعه و امامزاده استان برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از شبکه‌های استانی و ملی نیز پخش خواهد شد تا همه مردم بتوانند از این برنامه استفاده کنند.
عادل اضافه کرد: جلسات قرآنی در سال گذشته با استقبال پرشور روزه داران همراه شد و امیدواریم امسال نیز با مشارکت مردم بخوبی برگزلار شود.
وی از برگزاری جشن ولادت امام حسن (ع) هم خبرداد و اظهارداشت: در این جشن بیش از ۱۵۳ برنامه در ۵۸ امامزاده برگزار می‌شود.
حجت الاسلام عادل در خاتمه مطرح کرد: در برخی از شب‌ها نیز پس از برگزاری محافل و سخنرانی ها، جشن‌های رمضان بصورت شاد و جذاب برگزار می‌شود تا نشاط معنوی و قرآنی روزه داران فراهم شود.
۱۰۰۵/پ ۳۰/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها