به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی بهجت فومنی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی سپاه در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) سپاه قدس گیلان در رشت اظهار کرد: هنوز دانشمندان از خلقت بشریت عاجزند.
کد خبر: ۹۰۱۲۳۲۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

فرزند حضرت آیت‌الله بهجت فومنی (ره) با بیان اینکه انسان روح عالم ملکوت است گفت: خداوند انسان را در رحم مادر آن‌گونه که دوست داشت خلق کرده و از روح خود در او دمیده است.

بهجت فومنی  با اشاره به اینکه انسان در وهله اول باید انسان باشد بعد علم بیاموزد بیان کرد: ما آمده‌ایم که بازندگی کردن قیمتی شویم نه اینکه با هر قیمتی زندگی کنیم، انسان در زندگی دوره صعود را باید سپری کند و سپس به خداوند بازگردد.

وی با بیان اینکه انسان دارای قدرت انتخاب است گفت: انسان می‌تواند با آگاهی‌های که به دست می‌آورد مسیر زندگی خود را انتخاب کند درحالی‌که هیچ موجود دیگری چنین توانایی ندارد.

 فرزند آیت‌الله بهجت فومنی (ره) با تأکید بر اهمیت رعایت اخلاص در مردم خاطرنشان کرد: نماز حضرت زهرا (س) با تمام وجود بود و اخلاص در نماز حضرت زهرا (س) معنی پیدا می‌کرد و دختران امروزی باید حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.

بهجت فومنی با بیان اینکه اهل‌بیت (ع) از اموال خود انفاق می‌کردند افزود: اهل‌بیت (ع) زمانی می‌شد که خود غذا برای طعام نداشتند اما به نیازمندان انفاق می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) نماز در مسجد را بافضیلت‌تر می‌دانست گفت: امروزه عده‌ای برای گرفتن  پست و مقام عبادت می‌کنند درحالی‌که باید با علم و آگاهی عبادت کنند و اگر این‌گونه نباشد همانا که رستگار نمی‌شوند.

شاگرد آیت‌الله مطهری با بیان اینکه باید هدف انسان‌ها رضایت خداوند باشد گفت: انسان‌ها باید الهی و هرلحظه به یاد خداوند باشد تا نمازشان مانند نماز حضرت آیت‌الله بهجت (ره) شود.

بهجت فومنی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت (ره) در برخی روزها بیش از 12 سال عبادت می‌کرد گفت: آیت‌الله بهجت (ره) هرروز که به حرم حضرت معصومه (س) می‌رفت زیارتش یک ساعت طول می‌کشید و در حرم امام رضا (ع) نیز سه ساعت زیارت  و حتی در این زیارت‌ها پیامبر اکرم (ص) را نیز زیارت می‌کرد.

 انتهای پیام

ارسال نظرات