خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

ساختار سازمان ملل عادلانه نیست / صلح عادلانه همراه با مردم‌سالاری است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: متاسفانه ساختار سازمان ملل متحدد به عنوان یک سازمان که به دنبال صلح است عادلانه نیست.
کد خبر: ۹۰۱۲۴۴۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
ساختار سازمان ملل عادلانه نیست / صلح عادلانه همراه با مردم‌سالاری است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب دوشنبه شب در دومین هم‌اندیشی بازخوانی اندیشه‌های مقام معظم رهبری با موضوع صلح و عدالت که در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص صلح و عدالت اظهار کرد: مقام معظم رهبری بهتر از همه قدر صلح را می‌دانند چراکه از نزدیک جنگ را دیده‌اند و در وسط میدان جنگ حضور داشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به صلحی اعتقاد دارند که به صاحبان حق تعلق می‌گیرد نه صلحی که دیکته و تحمیل شده باشد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: مقام معظم رهبری به دنبال جنگ نیستند، اما هر صلحی را نیز قبول ندارند بلکه معتقد به یک صلح عادلانه هستند به این معنی که صلح نباید از سستی باشد بلکه باید از روی اقتدار باشد.

وی ادامه داد: کشور‌های اسلامی باید عادلانه و متکی بر عزت و اقتدار خودشان و در سایه مفاهیم اسلامی صلح کنند نه اینکه صلح به آن‌ها تحمیل شده باشد.

نواب گفت: استفاده از سلاح‌های غیر متعارف مانند سلاح‌های هسته‌ای برای صلح قابل قبول نیست بلکه صلحی عادلانه است که مبتنی بر اقتدار و قدرت باشد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به این مسئله اعتقاد دارند که باید قدرتمند باشیم، اما اخلاقیات و انسانیت را نیز باید در نظر داشته باشیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: متاسفانه ساختار سازمان ملل متحدد به عنوان یک سازمان که به دنبال صلح است نیز عادلانه نیست.

وی افزود: کشور‌های اسلامی باید با اقتدار متکی بر ملت خود در مقابل ظلم ایستادگی کنند و به همین دلیل نیز اولین نصیحت مقام معظم رهبری به حاکمان کشور‌های دیگر توجه به ملت‌های خودشان است چراکه دولت‌ها بدون ملت‌ها قدرتی ندارند.

نواب با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی جزئی از قدرت نهفته کشور‌ها است گفت: اقتدار متکی بر ملت، یک قدرت و اقتدار فوق‌العاده است و اگر دولتی بر ملت خود متکی باشد در برابر ظلم خواهد ایستاد.

وی با اشاره به اتفاقات جنگ تحمیلی گفت: آنچه که در جنگ تحمیلی شاهد آن بودیم، تجلی مردم‌سالاری دینی بود چرا که جمهوری اسلامی ایران با دست خالی از نظر سلاح‌های جنگی و تنها با تکیه بر ملت در برابر دشمنان ایستادگی کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: صلح عادلانه به معنی صلح همراه با مردم‌سالاری است چراکه اگر ملت همراه دولت باشد، بدون تردید قدرت‌های دیگر نمی‌توانند صلح را بر آن کشور تحمیل کنند.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری کاملا قدر صلح را می‌دانند و حتی برای فلسطین اشغالی نیز جنگ را تجویز نمی‌کنند بلکه اعتقاد ایشان یک رفراندوم با حضور تمام فلسطینیان است تا خودشان آینده و سرنوشت خود را انتخاب کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار