مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش گفت: یكي از مهمترين دلايل نياز به تمدن ‌سازي نوين اسلامي تهاجم فرهنگي غرب و تحميل سبك زندگي غربي در جوامع اسلامي است.
کد خبر: ۹۰۱۲۴۹۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از خاش حجت الاسلام سپاهی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان خاش در جلسه نهضت فرهنگی سیاسی که با موضوع سبک زندگی اسلامی ویژه خواهران بسیجی در حوزه مقاومت کوثر بسیج خواهران این شهرستان بر گزار شد به تشریح ابعادمختلف دین اسلام درزندگی فردی واجتماعی پرداخت.
وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری درخصوص سبک زندگی دغدغه‌هایی دارندکه بایستی به آن‌ها توجه شودافزود: علیرغم این که ما دین کاملی داریم، اما عدم بکارگیری صحیح دستورات دینی باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی شده است سبک زندگی ایرانی  اسلامی آغاز و مقدمه‌ای برای تمدن سازی نوین اسلامی و در نهایت تحقق پیشرفت و توسعه ایرانی ـاسلامی است.
سپاهی. یکی از مهمترین دلایل نیاز به تمدن سازی نوین اسلامی را تهاجم فرهنگی غرب و تحمیل سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی دانست و بیان کرد: سبک زندگی با وجود آنکه یک بحث فرهنگی محسوب می‌شود، نقش و جایگاه مهمی در تمدن سازی دارد و باید برای طراحی بنای چنین تمدنی برنامه ریزی کرد.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه خاش اظهارداشت: بسیاری از مشکلات و مسائل فرهنگی جامعه ناشی از نبود مبانی نظری و فلسفی و تئوریک در زمینه سبک و سلوک زندگی و تمدن سازی دینی در جامعه است؛ فرهنگ سازی در باب سبک زندگی در جامعه باید از سوی مردم و در بطن جامعه صورت گیرد.
این مسئول با تاکید بر این مطلب که یکی از موضوعاتی که در کشور ما کمتر به آن پرداخته می‌شود، سبک زندگی اسلامی  ایرانی است، ادامه داد: ارتباط سبک زندگی با هنجار‌های جامعه، به خصوص آن‌دسته از هنجار‌هایی که به صورت باید و نباید در قانون با قید ضمانت‌اجرا مورد تاکید قرار گرفته است، اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: سبک زندگی اسلامی متن زندگی ما را تشکیل می‌دهد، که این بخش حقیقی و اصیل تمدن است، مثل مساله‌ی خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات، مساله‌ی خط، مساله زبان، مساله‌ی کسب کار، رفتار ما در فعالیت سیاسی، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانه‌ای که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، این‌ها آن بخش‌های اصلی تمدن است که متن زندگی انسان است.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه خاش در پایان خاطر نشان کرد: در انقلاب، در این بخش، پیشرفت ما چشمگیر نیست، باید آسیب شناسی کنیم و راه کار ارائه کنیم تا شاهد پیشرفت در این بخش نیز باشیم.
ارسال نظرات