هشتمین یادواره ۶۱ شهید شرکت سیمان دورود+تصاویر

هشتمین یادواره شهدای کارخانه سیمان شهرستان دورود با حضور خانواده شهدا و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۲۵۴۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، هشتمین یادواره ۶۱ شهید شرکت سیمان دورود با حضور گسترده خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس، فرمانده سپاه ناحیه دورود، مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، مسئولان بسیج کارگری و بسیج کارمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، امام‌جمعه شهرستان، مدیرعامل شرکت سیمان دورود و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی در سالن آمفی‌تئاتر کارخانه سیمان این شهرستان برگزار شد.

کارخانه سیمان دورود در طول دوران دفاع مقدس پنج بار موردتهاجم هوایی و بمباران نیرو‌های بعثی قرارگرفته و درمجموع این بمباران ۶۱ نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

نظام جمهوری اسلامی ایران اقتدار، عزت و صلابت را مرهون استقامت، مقاومت، رشادت و فداکاری شهدا، جانبازان و خانواده‌های معظم آنان است، که با صبر خود گام ارزشمندی در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته‌اند.

امروزه همه ما باید از شهدا الگو گیری کنیم و مردم و مسئولان شهرستان دورود، نباید راه شهیدان را فراموش کنند و باید اهتمام ویژه نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشند، چراکه ولایت‌فقیه تهدید‌ها و مشکلات را بررسی و راهکار‌های ضروری را به‌منظور تداوم نظام جمهوری اسلامی ارائه می‌دهد.

شهید مطهری، الگوی مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس اله جلیلیان در مراسم یادواره شهدای کارخانه سیمان دورود، اظهار کرد: عمده‌ترین توصیه در وصیت‌نامه شهدا، اطاعت‌پذیری از ولایت است، به برکت خون‌های پاک شهدا، ایران اسلامی در اوج اقتدار قرارداد.

وی ضمن تبریک ولادت امام زمان (عج)، روز جهانی کار و کارگر و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم را به این دو جامعه تلاشگر، به‌ویژه معلمان و کارگران شهرستان دورود تبریک گفت و افزود: سالروز شهادت استاد مطهری که به‌عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و روز معلم نام‌گذاری شده را به‌تمامی مربیان، معلمین و مسئولین عقیدتی سیاسی سپاه تبریک می‌گویم و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌خصوص شهید مطهری را گرامی می‌دارم و باید الگوی معلمین و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه، شهید مطهری باشد.

خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی، توجه به سنگر تولید ویکی از محور‌های اصلی محقق شدن اقتصاد مقاومتی، توجه به تولیدات داخل است.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، با استناد به آیه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه، گفت: خداوند جان‌ها و اموال مؤمنانی را که درراه خدا جهاد می‌کنند به بهای بهشت خریدار است، شهدا هستی خود را باخدای خویش معامله کردند.

حمله موشکی نیرو‌های بعثی به شهرستان دورود

سرهنگ پاسدار کریم زینی وند در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر و سالروز شهادت استاد مطهری و بزرگداشت روز معلم بابیان اینکه تشکیل سپاه و بسیج نقطه‌ی عطفی در موفقیت انقلاب و تضمینی برای پاسداری از انقلاب و دستاورد‌های آن تلقی می‌شد و عملکرد موفق این دو در همه‌ی عرصه‌ها این حقیقت و ادعا را اثبات رسانده، بیان کرد: در ایام جنگ تحمیلی ۱۶۰ نفر از کارگران شهرستان دورود به جبهه اعزام‌شده‌اند و ۹ بار شهرستان دورود، موردحمله موشکی نیرو‌های بعثی قرارگرفته که ۶۱ نفر در کارخانه سیمان دورود در بمباران در عرصه دفاع، به درجه شهادت نائل آمدند.

وی بابیان اینکه اولین شهید این شهرستان در کسوت کار و کارخانه، شهید حسین لک و شهید سید حسین موسوی در سال ۵۹ تا ۶۱ در شهرستان دورود بوده افزود: ۲۱ هزار شهید کارمند در کشور وجود داشته که ۲۶۱ نفر آن‌ها متعلق به لرستان بوده و از ۱۴ هزار شهید کارگر کشور، ۱۹۱ نفر شهید کارگر مربوط به استان و از ۵۵۰۰ شهید دانشجو کشور، استان لرستان ۱۱۰ شهید دانشجو تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه دورودبا اشاره به اینکه ما امانت‌دار شهدا هستیم و جریان شهادت بافرهنگ ما عجین شده، بی‌تردید مادامی‌که گوش‌به‌فرمان ولایت‌فقیه باشیم هیچ آسیبی به‌نظام ما نمی‌رسد و پیروزی حتمی است گفت: با حمایت از کالای ایرانی و درست مصرف کردن آب، برق و گاز و...، مشکلات این شهرستان را با همدلی و اتحاد، یکی پس از دیگری حل کنیم.

وی بابیان اینکه در قاموس یک مهندس بسیجی و کارگر بسیجی، تنبلی، سستی، سهل‌انگاری نیست و نباید یک‌لحظه غفلت کنند، افزود: کارگران، مهندسین کارخانه سیمان دورود و... همت کنند، مشکلات کارخانه سیمان دورود راحل کنند.


کارخانه سیمان دورود باید به سود برسد


نیما خواجه مهمدی در مراسم هشتمین یادواره ۶۱ شهید شرکت سیمان دورود بابیان اینکه کارگران سیمان دورود در دوران دفاع مقدس زیر شدیدترین بمباران‌های دشمن بعثی با حضور در سنگر تولید، سیمان موردنیاز جبهه‌ها را تأمین کرده، افزود: کارخانه سیمان دورود در سال ۱۳۳۸ به راه‌اندازی رسیده و ۱۰ سال قبل مراحل ساخت و اجرایی آن شروع‌شده و در زمان کمبود‌ها این شرکت احداث‌شده و مورد حملات موشکی دشمن قرارگرفته و لحظه‌ای از کوشش درراه تولید بازنه ایستاده و وظیفه‌داریم این شرکت را حفظ کنیم.

وی افزود: حفظ کردن کارخانه سیمان دورود در شرایط کنونی کار آسانی نیست، ولی کار غیرممکنی هم نیست، در سال‌های گذشته شرکت سیمان دورود، روز‌های خوب و بدی داشته، که هم‌اکنون شرکت سیمان دورود شرکت زیان ده است و به همت همکاران و تلاش کارگران، مهندسین، کارشناسان باید با توجه به چشم‌انداز سال ۹۷ کارخانه سیمان دورود از زیان خارج و به سود برسد.

مدیرعامل کارخانه سیمان دورود بابیان اینکه شرکت سیمان شهرستان دورود جزء پیکره اقتصادی و صنعتی کشور است، خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان دورود با ۶۰ سال قدمت و تولید ۴۲ میلیون تن تحویل سیمان به زیربنا‌های کشور از سال ۱۳۳۸ راه‌اندازی شده و استخوان سستی ندارد که در شرایط کنونی کمر خم کند.

وی بابیان اینکه خط ۲ و ۳ کارخانه سیمان دورود و آسیاب‌های این کارخانه با تلاش همکاران در سال ۹۵ و ۹۶ بازسازی‌شده، افزود: در هفته گذشته مصوبه وام فاز ۴ کارخانه سیمان دورود قسمت ریالی و ارزی توسط هیئت‌مدیره بانک رفاه صادرشده، ولی در این راه مشکلاتی وجود دارد و با این کاغذ به این کارخانه قطعاً وام نخواهند داد، تا زمانی که کارخانه سیمان دورود به سود برسد و تولید باکیفیت و کمیتی داشته باشد و همچنین باید صورت‌های مالی این کارخانه ساماندهی شوند.

انتهای پیام /

گزارش هانیه حقیقی
ارسال نظرات
آخرین اخبار