بیانیه بسیج هنرمندان، فرهنگیان و طلاب شبستر در واکنش به برگزاری کنسرت در این شهرستان؛
کانون بسیج هنرمندان، بسیج فرهنگیان و بسیج طلاب شبستر در اعتراض به برگزاری کنسرت در این شهرستان، بیانیه های جذاگانه ای صادر کردند.
کد خبر: ۹۰۱۲۵۸۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی، در متن این بیانیه ها آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
از نظر حضرت امام خمینی(ره) هنری مورد قبول قرآن است که:
۱- صیقل دهنده اسلام ناب محمدی – صلی الله علیه و آله و سلم – اسلام ائمه هدی – علیهم السلام
۲- صیقل دهنده اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان،
۳- صیقل دهنده اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت‌ها
۴- کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خون‌آشام و نابود کننده
۵- کوبنده اسلام رفاه و تجمل
۶- کوبنده اسلام التقاط،
وهنر در مدرسه ی عشق هنری است که:
– نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی
– نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اقتصادی
– نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات سیاسی
– نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات نظامی» باشد

 

تفکر برگزاری کنسرت در شهرستان شبستر از طرف عناصر و برگزارکنندگان این طرح در حالی مطرح است که اعتراض دلسوزان و امت حزب الله و ولایت مدار این شهرستان به برگزاری این شکل ازکنسرت هایی که سابقا در نقاط مختلف کشور مشکلات فراوانی را در تخریب ارزش های انسانی و خدشه کردن آرمان های انقلاب اسلامی و هنر اصیل اسلامی داشته با حواشی فراوانی همراه شده است که جای بسی تاسف است.

 مدیران این طرح برنامه ریزی شده، افراد مومن وانقلابی را تندرو و کوته فکر معرفی کرده و به بهانه آزادی بیان و نشاط اجتماعی درصدد ترویج موسیقی و کنسرت در این شهرستان هستند .
در آموزه های اصیل و مسلم اسلامی ضررهای متعددی برای موسیقی ذکر شده است که از جمله می توان به ایجاد عدم تعادل و توازن بین اعصاب، جنون کوتاهی عمر، ضعف اعصاب، بیماری فشار خون، افسردگی و خمودگی، عامل فحشا و جنایت، تضعیف و تضییع حس شنوایی، از دست دادن نیروی فکر، بی‌ارادگی، سلب غیرت، مرگ ناگهانی، نفاق و دو رویی، بی‌برکتی در زندگی، قساوت قلب و اتلاف وقت و…می توان اشاره کرد.

 سخن این است مسئولان درگیر این طرح در شبستر با برگزاری این نوع کنسرت ها چه خیالاتی درسر می پرورانند.

آیا این نوع برنامه ها صیقل دهند اسلام ناب محمدی (ص) اسلام ائمه هدی – علیهم السلام و یا صیقل دهنده اسلام فقرای دردمند و اسلام پابرهنگان است و باری ازمشکلات مردم می گشاید؟ پآیامعنای آزادی بیان این است که مردم کوله باری از مشکلات داشته باشند و عناصری معلوم الحال بیایند با ترویج گرایشات هنرغربی به بهانه شاد کردن مردم و نشاط اجتماعی جامعه را به ابتذال و هرج و مرج بکشانند و صد البته علاج مشکلات و نابسامانی های اجتماعی مردم راباید در راه های دیگر جستجو کرد چراکه با برگزاری این برنامه ها نمی توان زمینه های فقر، تبعیض و بی‌عدالتی را از بین برد و وسایل وتمهیدات ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان را تأمین کرد.
کانون بسیج هنرمندان شبستر و جامعه فرهیخته هنری این شهرستان برگزاری این گونه برنامه‌های پرخرج و میلیونی از بیت المال را در شرایطی که مردم مشکلات معیشتی فراوانی دارند تضییع و ظلم به بیت‌المال می داند و با ضرس قاطع اعلام می کند که قادر است با استفاده از قابلیت های مستعد جوان هنرمند با برگراری برنامه های فاخر هنری بدور از هیاهوی تبلیغاتی درمسیر رشد و تعالی اندیشه مطهر و تابناک هنراسلامی و ایجاد نشاط و شادابی درشهرستان افق های روشنی بگشاید و با اقتباس از تعالیم غنی و محتوی فرهنگ ناب اسلامی الهام بخش هنر تراز انقلاب اسلامی در بین توده های مردمی باشد .
هنرمندان بسیجی و مؤمن و انقلابی این شهرستان شبستر اجازه نمی‌دهند به بهانه جشن نیمه شعبان کنسرت هایی دراین خطه ولایتمدار برپا شود که آبرو و حیثیت اسلامی را خدشه دار کرده و افکار عمومی شهرستان را پریشان و آزرده خاطر کند بنابراین این برنامه ها هیچ محتوی معرفتی برای ایجاد آرامش درجامعه نداشته و ربطی به اهل بیت علیهم السلام ندارد ودل حضرت ولی عصر (عج) را بیشترجریحه دار می نماید و برگزاری مجالس کنسرتی وپرحاشیه با دعوت ازعناصر معلوم الحال درشان شبستر نیسj .

 

 

بیانیه بسیج فرهنگیان شبستر در خصوص برگزاری کنسرت در این شهرستان

 «الذین ان مکناهم فی الارض اقاموالصلاه و اتوالزکاه وامرو بالمعروف و نهو عن المنکر ولله عاقبه امور»-حج ایه۴۱ 

ترویج موسیقی یک کاری است بر خلاف مذاق اسلام، درست است که هر نوع موسیقی حرام نیست، اما ترویج موسیقی به این معنی نیست که می روند یک نوع موسیقی که حرام نیست را می گردند با دقت پیدا می کنند و آن را تعلیم می دهند و ترویج می کنند.

این نیست بلکه درست عکس این است و درموارد بسیاری عکس این است.( مقام معظم رهبری مدظله العالی).

زمان زیادی از فرمایشات حضرت اقا در مورد تهاجم فرهنگی می گذرد و هنوز برخی از مسئولان از خواب زمستانی غفلت بیدار نشده اند.

در شرایطی که دلسوزان نظام با انواع تهدیدها، تهمت هاو افتراها … به باد انتقادگرفته شده اند و با لحنی تمسخرآمیز و نسبت دادن القابی همچون افراطی، تندرو و…مورد هجوم قرار می گیرند تفکر برگزاری کنسرت در شهرستان به بهانه میلاد منجی عالم بشریت آن هم درشهرستانی که فرهنگی بودن آن زبانزد خاص و عام بوده و مزین به بیش از ۴۷۷ شهید گلگون کفن می باشد مورد سوء استفاده برخی قرار می گیرد و مسِئولان و دست اندرکاران به راحتی از کنار آن می گذرند.

حالا که غیرت دینی مردم اصیل و متدین جلوی این گونه مجالس را گرفته است بعضی آن را تندروی و افراطی گری می دانند. به کدامین دلیل؟ به دلیل پایبندی به اعتقاداتمان؟ به دلیل ایستادگی بر اصولمان؟ می گویند شما موسیقی و شادی را تعطیل می کنید. اما نمی گویند کدام موسیقی.

کدام شادی؟ آری اگر فحش بدهند آزادی بیان است! اگر جواب بدهی بی فرهنگی، سوال اگر کنی تفتیش عقاید است سوال اگر بکنند آزادی بیان است غنای فرهنگی مردم را به چه می فروشید؟ به موسیقی و طرب!؟. فرهنگ ناب محمدی(ص) را با چه معامله می کنید؟ راستی شما عزیزان مشکلات اقتصادی مردم را هم می بینید و ادعا می کنید کنسرت باعث شادی مردم می شود مردم را به خنده وا می داریدکه رنج های مشکلات ازدواج، اشتغال، مسکن، کدام را فراموش کنند؟ کدامشان با برگزاری کنسرت برطرف می شود چاره چیست؟؟؟ ارائه راهکار و تسهیل امر ازدواج جوانان، کمک به حل مشکل مسکن و اشتغال جوانان باعث شادی پایدار در جامعه می شود.

کانون بسیج فرهنگیان شبستر اعلام می دارد که ما هیچ مخالفتی با اصل موسیقی نداشته و نداریم اما بر خود وظیفه دانستیم با تاسی گرفتن از فرمایشات حضرت امام(ره) و حضرت آقا و وصایای شهدای گرانقدر این شرایط غفلت زدگی و رو به پسرفت فرهنگی را هم به مسئولان و به مردم  یادآوری کرده، از مردم و امت حزب الله میخواهیم با بلند کردن فریاد خویش صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

 

 

 

بیانیه بسیج طلاب شبستر در خصوص برگزاری کنسرت در این شهرستان

” بسمه تعالی»

ماه شعبان، ماه تولد گوهرهای اهل بیت (علیهم السلام) وماهی که در نیمه آن، بال سبز مهدویت مکمل بال سرخ قیام حضرت امام حسین(ع) شد و موجب تکمیل مذهب تشیع شد.

سالها پیش نزدیک به نیمه شعبان که می شد مردم به امید ظهورامام عصرشان، کوچه و خیابان ها را آذین بسته و شب تولد حضرت در خیابان ها شرینی و شربت پخش می کردند و مجالس مولودی در منازل وکوچه ها برپابود.

رفته رفته و باگذر زمان، در سال های اخیر و با تغییر ذائقه مردم، مجالس مولودی و جشن های ساده جای خود را به مجالس طرب انگیز و رقص آواز دادند تا به قول عده ای روشنفکرنما، خوراک روحی جوانان مملکت فراهم شود و افسردگی در جامعه از بین برود ولی متاسفانه با برگذاری این نوع جشن ها در اعیاد شعبانیه تیشه به ریشه مذهب تشیع و فرهنگ انتظار زده می شود به زعم آن ها که مردم در این اعیاد گویی منتظر مراسم رقص و پایکوبی هستند تا منتظر امام غایب از نظر، طوری که اگر توسط کسی یا نهادی از بر پایی مجالس رقص جلوگیری شود شب آن ها خراب شده و در حق جوانان مشتاق، ظلم صورت گرفته است.

البته انتظار می رود که با بر چیدن این گونه مجالس منحرف و ضد اسلامی توسط مسئولان ذیربط و برپایی مجالس مولودی به صورتی که در گذشته ساده برگزار می شد و سراسر معنویت بود و با اصلاح جامعه، کشوری واقعاً اسلامی داشته باشیم تا زمینه های ظهور حضرت منتظر حجت ابن الحسن(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم شود و مردم از آثار و برکات ظهور حضرتش بهره مند شوند.

اما اگر برگزاری این نوع مراسمات انحرافی توسط خود مسئولان ذیربط و با بیت المال مسلمین برگزار شود به نظر چه اتفاق ننگینی روی خواهد داد ؟

حضرت امام سجاد (علیه السلام) در مورد منتظران واقعی آن حضرت خطاب به ابا خالد کابلی می فرماید: منتظران واقعی آن حضرت در آخر الزمان از بهترین انسان های روی زمین هستند چرا که خداوند آنقدر عقل و فهم و معرفت به آنها داده است که برای آن ها غیبت و  مشاهده فرقی ندارد و از امام چنان اطاعت می کنند که گویا او را می بینند .

اما با هزاران تاسف عقل و معرفتی که امام(علیه السلام) فرموده بصورت معکوس در برخی از مسئولان کژاندیش مشاهده می گردد که می خواهند با برگزاری مراسمات غیرشرعی مانند برگزاری کنسرت و موسیقی از امام غائب از دیده ها تجلیل نمایند .

درحالی که این اعمال ناشایست و دون شأن شیعه به فتوای تمامی فقهای عظام تقلید خصوصاً حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی شرعاً حرام بوده و موجب ترویج فرهنگ مبتذل غربی می باشد؛ لذا ما اساتید و طلاب بسیجی، با اجرای چنین مراسمات خلاف شرع و عقل مخالف بوده و محکوم می کنیم و به مسئولان امر تذکر می دهیم که با احکام الهی و غیرت دینی مردم بازی نکنند در غیر این صورت عواقب سوء آن متوجه شان خواهد شد.

” وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى»

” بسیج اساتید و طلاب حوزه علمیه حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) شبستر “

 

ارسال نظرات