خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج فرهنگیان فاطمیه با تبریک هفته معلم، گفت: نقش معلم تراز انقلاب در بصیرت افزایی دانش آموزان بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۰۱۲۵۹۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی افزود: معلمان به عنوان سفیران تعلیم و تربیت باید اخلاق، هنجارها و ارزش های ناب اسلامی را به خوبی درک کرده و در راستای هدایت جوانان نقش آفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه  شغل معلمی ادامه راه  انبیا است، اظهار کرد: شهیدمطهری بهترین مصداق ایفای نقش معلمی بود؛ وی به لحاظ تسلط و احاطه بر اندیشه و مکتب اسلام، عرفان، فقه و اصول، ترکیب مفاهیم و ارتباط دادن آن با مباحث مورد نیاز و درک اقتضائات و انطباق آنها با اصول و مبانی دینی و اسلامی، موفق ترین معلم بود و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

حجت الاسلام طالعی فر ادامه داد: شهید مطهری بزرگ مردی است که در دوران خفقان و فشار برای حاکمیت تفکر اسلامی سال ها مجاهده علمی و فرهنگی کرد و نتایج تحقیقات و آثار قلمی وی به عنوان هدایتگر همچنان در محافل دانشگاهی و روشنفکری دینی و اجتماعی بحث زنده و پرمحتواست.

معلمان تراز انقلاب نقش مهمی در بصیرت افزایی دانش آموزان دارند

مسئول نمایندگی ولی فقیه  در سپاه مراغه اضافه کرد: معلم در جمهوری اسلامی تراز عملکردی می خواهد، تراز او در رفتار و کردار دین فطری با روحیه انقلابی است.

حجت الاسلام طالعی بصیرت و روحیه تحلیل گری را یکی از شاخصه های معلمین تراز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: استاد مرتضی  مطهری با درک شرایط زمانی به بررسی آسیب های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در جامعه پرداخت و توانست راهکارهای مناسبی برای رفع این مشکلات ارایه کند.

وی بیان کرد: در واقع هنر استاد مرتضی مطهری در کتاب ها، آثار و گفتارش، ارایه روش خلاقانه ای است برای پاسخگویی به شبهات دینی، مسائل تربیتی و اجتماعی است که همین امر موجب ماندگاری نام و آثار ایشان شده است.

حجت الاسلام طالعی خاطرنشان کرد: امروزه اگرچه نسل ما از عصر استاد شهید مطهری فاصله
گرفته است، اما همچنان مطهری به عنوان یک الگوی فکری برای نسل جوان امروز است تا از باورهای دینی و اعتقادی خویش با استعانت از اندیشه ناب استاد مطهری دفاع کنند.

وی در ادامه گفت: امروز اگر اندیشه ها و تفکرات استاد مرتضی مطهری در جامعه به خصوص در آموزش و پرورش رواج داده می شد هیچ وقت سند ننگین 2030را برای آموزش و پرورش ما تحمیل نمی کردند.

در پایان این نشست  با اهدا لوح سپاس، معلمین بسیجی تجلیل شدند.

 

ارسال نظرات