شرکت تمامی گروه‌های مولودی خوانی کشور در جشنواره هه تاو

دبیر تخصصی چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو، برگزاری این جشنواره را گامی در جهت معرفی ارزش‌های معنوی در قالب هنر دانست و گفت: زمینه شرکت تمامی گروه‌های مولودی خوانی کشور در این جشنواره فراهم است.
کد خبر: ۹۰۱۲۶۵۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علیرضا غوثی، اظهار کرد: مودت و محبت به اهل بیت در بین مردم متدین کردستان ریشه‌ای تاریخی و اعتقادی دارد و در فرهنگ، ادبیات و فولکلور مردم استان و منطقه آثار بسیاری در خصوص ارادت به سلاله پاک رسول الله (ص) و امام رضا (ع) وجود دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره مولودی خوانی هه تاو از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) در دوره‌های گذشته با استقبال گروه‌های مولودی خوان همراه بوده است، عنوان کرددر این دوره نیز زمینه شرکت تمامی گروه‌های مولودی خوانی کشور در این جشنواره فراهم است.

دبیر تخصصی چهارمین جشنواره مولدی خوانی هه تاو اذعان کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی و دینی این هنر مذهبی، بدون شک در سال جاری نیز شاهد جشنواره‌ای غنی و با حضور گسترده مولودی خوانان از سراسر کشور خواهیم بود.

غوثی، تقویت ارزش‌های دینی و تلاش در مسیر حفظ آداب و سنن و مبانی عقیدتی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: جشنواره مولودی خوانی هه تاو به دنبال ترویج ارزش‌های معنوی در قالب هنر است.

وی رویکرد جشنواره مولودی خوانی رضوی را موسیقی عرفانی در قالب مولودی خوانی و منقبت خوانی در نواحی مختلف ایران اعلام کرد و یادآورشد: برگزاری جشنواره امام رضا (ع) در افزایش آگاهی و توجه دادن هنرمندان به معارف دینی، ایجاد بستر مناسب و حمایت از آ. نان برای خلق آثار ارزشمند دینی گام‌های تاثیرگذاری برداشته است.
 
انتهای پیام/7727



دبیر تخصصی چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو به بخش‌های جشنواره نیز اشاره و خاطر نشان کرد: چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو در سه بخش گروهی، تک خوانی و بخش مهمان خارجی برگزار می‌شود که بخش مولودی خوانی توسط گروه‌های مولودی خوان سراسر کشور که در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و میلاد امام رضا (ع) اجرا می‌شود.



غوثی اضافه کرد: بخش تک خوانی مختص آثاری است که در قالب مولودی در وصف پیامبر اعظم (ص) و امام رضا (ع) خوانده می‌شود و در بخش مهمان خارجی نیز پنج گروه مولودی خوان منتخب مدعو از کشور‌های عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و ترکیه حضور پیدا می‌کنند
ارسال نظرات