خبرهای داغ:
ابراهیم سعیدی
به مناسبت هفته بسیج سازندگی؛
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج سازندگی به تشریح عملکرد این معاونت در سال 1396 پرداخت . ایشان فعالیت های این معاونت را در 9 محور معرفی کرد.
کد خبر: ۹۰۱۲۶۹۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فریدونشهر، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر به مناسبت هفته بسیج سازندگی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت این هفته به تشریح فعالیت های بسیج سازندگی در سال 1396 پرداخت . ایشان فعالیت های این معاونت را در 9 محور معرفی و به توضیح هر یک از آنها پرداخت.

  1. بخش عمرانی

 در بخش عمرانی فعالیت های متعددی در زمینه ساخت مسجد و غسالخانه ، پروژه های آبرسانی ، تعمیر و مرمت مدارس و ... را می توان نام برد که به عنوان نمونه می توان به ساخت مسجد در روستاهای زردفهره ، پشندگان ، تهلگی ، خشک آبخور ، گوهر دره ، کمران ، وزوه ، و منطقه هیران اشاره کرد که این اقدامات و سایر فعالیت های صورت گرفته در این زمینه توسط گروه های جهادی حوزه های مقاومت و گروه های جهادی معین انجام گرفته است .

همچنین پروژه های اجرا شده توسط قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی که از آن جمله می توان به کتابخانه فریدونشهر و وحدت آباد ، زمین ورزشی روستای قلعه سرخ ، حسینیه گلستان شهدا و... اشاره کرد.

  1. بخش اشتغال زایی

در این بخش تعداد 23 فقره وام از مبلغ پنجاه تا 150 میلیون ریال که جمعاً دو میلیارد و 620 میلیون ریال پرداخت شده است.

  1. حمایت از محرومین

در این زمینه ضمن شناسایی محرومین ونیازمندان تعداد  400 بسته ی حمایتی تهیه و در اختیار آنان قرار داده شده است.

4.همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره)

تعداد دو فقره وام به افراد تحت پوشش کمیته امداد داده شده است.همچنین تعداد شش پروژه ساخت خانه محرومین تحت پوشش کمیته امداد در سال 96 به انجام رسیده است.کمک به جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری از سایر فعالیت های بسیج سازندگی در زمینه همکاری با کمیته امداد بوده است.

  1. اردوهای جهادی

اردوهای جهادی یک روزه و هفت روزه توسط گروه های جهادی حوزه های مقاومت و 21 گروه جهادی معین .به این فعالیت ها اعزام گروهای دانش آموزی 10 روزه برای زیبا سازی مدارس را نیز میتوان اضافه کرد.

  1. برپایی نماشگاه اقتصاد مقاومتی از تولیدات صنایع تبدیلی که توسط حوزه امام حسین علیه السلام انجام شده است.
  2. آموزش تخصصی

در این زمینه تعداد 232 نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه ای با توجه به نیاز سنجی های اشتغال شهرستان آموزش دیده اند.

  1. خدمات پزشکی و دندان پزشکی که توسط گروهای جهادی از حوزه ادارات،حوزه های محلات و حوزه دانشجویی انجام گرفته است.
  2. کمک به زلزله زدگان کرمانشاه که بالغ بر 60 میلیون ریال کمک نقدی و 50 میلیون ریال کمک غیر نقدی میباشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها