خبرهای داغ:
عملیات اجرایی و کلنگ زنی قطعه پنج آزادراه هشترود _ مراغه به طول 6 کیلومتر با حضور سید حسین میر شفیع معاون وزیر راه و معاون زیر ساخت و توسعه آزادراه ها و مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۱۲۶۹۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این آئین گفت:  آزاد راه هشترود به مراغه یکی از مسیرهای مهم در غرب کشور است که کریدور شمال - جنوب کشور عراق را به مرکز ایران وصل و از شهرهای جنوبی آذربایجان شرقی شامل ملکان ، مراغه و بناب می گذرد.

سید حسن میرشفیع افزود: در طرح آزاد راه هشترود به مراغه 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض 28.6 متر، سرعت رفت و آمد متوسط 120 متر در ساعت، اجرا می شود و 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

استاندارد آذربایجان شرقی هم گفت: قطعه پنج  آزاد راه هشترود به مراغه بطول 6 کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد ریال در عرض 18 ماه به اتمام خواهد رسید.

مجید خدابخش افزود: این قطعه با مشارکت بانک سپه و پیمانکار اجرا خواهد شد.

وی در ادامه به وجود سد سهند و اجرای پایاب آن اشاره و بیان کرد: مسیر قطعه 5 هشترود می تواند بهترین مسیر برای ارائه محصولات تولیدی در پایاب این سد باشد و آرزوی دیرینه مردم هشترود جهت ورود به آزاد راه زنجان تبریز و مراغه می باشد.

عزت الله اسدی پیمانکار این طرح نیز گفت: طرح قطعه 5 آزاد راه هشترود به مراغه با  عرض مسیر 26.40 _ 38 متر  متغیر با 633 هزارو 262 متر مکعب خاکبرداری و با 475 هزار و 868 متر مکعب خاکریزی , 27 هزارو 600 متر مربع قالب بندی , 12 هزارمتر مکعب بتن ریزی , 33 هزار متر مکعب زیر اساس , 24 هزار و 300 متر مکعب اساس , 45 هزار تن آسفالت و با تعداد 18 دستگاه آبرو , 1 دستگاه تقاطع غیر همسطح در 18 ماه ساخته خواهد شد.

وی افزود: در طرح قطعه 5 آزاد راه هشترود به مراغه از 57 نفر صاحب ملک و زمین زراعی به ارزش 25 میلیارد ریال خریداری شده است.

با اجرای آزاد راه هشترود به مراغه در طول بهره برداری 20 ساله این آزاد راه، حدود 123 میلیون لیتر بنزین و 294 میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت 50 دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.

محور فعلی مراغه – هشترود به طول 101 کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از 2 شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.

عملیات این طرح شامل 14 میلیون و 600 هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، 6 میلیون و 700 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، 750 متر مکعب زیرساخت و 750 هزار تن آسفالت ریزی است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها