جهادگران، فعالان عرصه های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی استان در راستای سالروز تشکیل بسیج سازندگی با مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان دیدارکردند.
کد خبر: ۹۰۱۲۷۳۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان فعالان عرصه‌ها اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی استان بامسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان صبح امروز در سالن جلسات بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان برگزار شد دیدار کردند.
سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در این نشست گرو ه های جهادگران تلفیقی از اقشار دانش آموزی، بسیج طلاب، بسیج دانشجویی، محلات، عشایری، نیروی انتظامی، خواهران و خبرنگاران حضور دارند.
وی به حضور و حمایت خبرنگاران در گروه‌های جهادی اشاره و بیان کرد: خبرنگاران جهادگر با قلم خود در راستای اطلاع رسانی فعالیت‌های جهادگران موثر‌ترین نقش را داشته اند.
وی با اشاره به این مطلب که اگر در فضای آلوده امروز فرزندان ما حسینی مانده اند به واسطه دعای خیر مردم است تصریح کرد:خدمت جهادگران خدمت بی منت و در راستای حل مشکلات نیازمندان، عمران و آبادانی استان انجام می‌شود.
جعفری به تشکیل بسیج سازندگی در سال ۷۹ به دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهارداشت: امروز ما اقتصادی را مد نطر داریم که فرهنگ سازی شود و نان بر سر سفره‌های مردم آورده شود.
وی افزود: طی ۲ سال گذشته هشت هزار طرح عمرانی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان ساخته و بهره برداری شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان گفت: فعالیت‌های بسیج سازندگی در قالب سه هدف اساسی غنی سازی اوقات فراغت جوانان و بهره مندی از نشاط آنان برای آبادانی کشور، کمک به دولت برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و ایجاد زمینه‌های اشتغال موقت و دائم در آن مناطق مدنظر است.
جعفری فعالیت هفت هزار دانش آموز استان در طرح هجرت ۳ در مدارس، خدمات رسانی ۱۲۰ پزشک به ۱۰ هزار نفر از مردم محروم نیمروز در نوروز و اعطای هشت میلیارد تومان وام به متقاضیان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی را از جمله خدمات این نهاد و نیرو‌های جهادی در این استان برشمرد.
این مسئول تصریح کرد: هم اینک هشت موسسه خیریه با افزون بر چهار هزار نفر عضو تحت نظارت، در استان فعالیت می‌کنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: بسیج سازندگی همواره با ارائه خدمات در بخش‌های مختلف اقتصادی و محرومیت زدایی می‌کوشد شرایط لازم را برای حضور موثر مردم در سازندگی منطقه فراهم کند.
حجت الاسلام علی نقی طهرانی زاده تاکید کرد: راه مقابله با دشمن پیروی از فرمایش رهبر معظم انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه همه افراد باید تاثیر گذار باشند.
وی بر استفاده از گروه‌های جهادی بومی در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: راهبرد اصلی بسیج سازندگی انجام اقدامات کوتاه مدت، زودبازده، فراگیر و عام المنفعه و کار‌های ساده به دور از پیچیدگی است تا همه قشر‌های مردم بتوانند مشارکت داشته باشند.
این مسئول با تاکید بر این مطلب که مسئولین برای پیشرفت در کارهایشان باید روحیه‌ی جهادی داشته باشند بیان کرد: ما باید تلاش کنیم با باور ما می‌توانیم یاس و نا امیدی را در پیکر دشمن ایجاد کنیم.
علی نقی طهرانی زاده ادامه داد: باید با توجه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری، با مصرف کالای ایرانی از کارگران حمایت کنیم که با انجام این کار زمینه فرهنگ سازی، ارتقاء محصول و سرمایه گذاری را افزایش خواهیم داد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تحقق شعار سال رسانه‌ها می‌توانند نقش مهم وارزنده‌ای را در فرهنگ سازی این مهم اجرا کنند و با اخلاص و خدا محوری در کار‌ها گام برداریم تا موفق باشیم.
 
ارسال نظرات